Tag Heuer 1500, den såkalte Obama-klokken

Medlem
5. okt. 2012
Innlegg
868
Kjøpte denne klokken brukt i Washington DC på slutten av 90-tallet fra en hyggelig libanesisk gullsmed, mener jeg betalte 200 dollar. Ti år senere ble Obama president, og det ble kjent at klokken han brukte var akkurat den samme som jeg ti år før hadde kjøpt i nettopp Washington DC, et artig sammentreff.

Denne modellen fikk en liten renessanse etter at det ble kjent at Obama brukte denne i en periode på 10-15 år, og er nå kjent som Obamaklokken.

Har ikke ikke brukt klokken på over ti år, men fant ut at en aldri så liten overhaling var på sin plass. Kassen er på litt over 40mm i diameter, men er relativt tynn så dette er en behagelig klokke på armen. Nytt batteri og ny reim i svart skinn av typen Geckota 21mm til 300 kroner ble innkjøpt (Geckota er forøvrig meget flotte reimer til prisen!), pluss en ny "klikk-ring" for at bezelen igjen skulle klikke da den gamle ringen under bezelen var ødelagt. Etter en kosmetisk rens og lett polering av kassen kom denne nå til sin rett. Tror klokken er fra tidlig 90-tall, denne modellen ble produsert fram til 1998.

Bortsett fra noen riper på baksiden og litt av gullet avslitt fra ytterkanten av krona framstår klokken nå nærmest i nytilstand så jeg håper den kan kjempe seg til armtid i sommer på tross av at det er quartz, framstår vel litt "ute av mote" men syns den er i bunn og grunn er en ganske flott sportsklokke. Forøvrig er kassen på denne meget motstansdyktig for riper så Tag Heuer brukte en metallegering av god kvalitet på disse.


HMwOlxG.jpg



od0Usx9.jpg


vHKdTR6.jpg




BFsHzzy.png
 
Redigert: