.

Blir jo litt feil når de dekker skader på garanti. Det er nettopp de tilfeller som som gjør møller så rigide de er. Eller vw/audi da, som er de som setter kravene til garanti. Møller etc tjener jo også penger på det de utfører på fabrikksgaranti (riktignok lite mot normal timepris). Utbedrer de skader som ikke oppfyller kravene, taper de derimot penger, da regninga kommer i retur.
Reparasjonen var avklart med Mazda på forhånd så regner med de fikk betalt for jobben.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Men er denne praksis til Møller lov? Jeg tenker jeg skal ta kontakt med Forbrukerrådet å høre litt om dette.
Hva hvis du har trøbbel med iphonen din og Elkjøp krever 790kr timen for å se om det er en garantisak?
Jeg synes dette er en helt syk praksis de legger opp til uansett om du slipper å betale hvis det dekket av garantien i etterkant.
Er det ikke slik at forhandler må isåfall bevise at det ikke skal dekkes av garantien (så det burde være gratis med undersøkelsen spør du meg?).
Jeg hadde Skoda noen år, der var det aldri snakk om å ta betalt for å undersøke potensiell garantisak.
 
I rettferdighetens navn må jeg si kundeservicen hos Møller er helt OK, ikke superfantastisk, men heller ikke tragisk.
Til sammenligning har en bekjent en Tesla X som han har ventet over 6mnd på å få reparert et baksete som ikke vil felles ned som det skal. Men ryktet (myten) om Møller lever videre :)
 
I rettferdighetens navn må jeg si kundeservicen hos Møller er helt OK, ikke superfantastisk, men heller ikke tragisk.
Til sammenligning har en bekjent en Tesla X som han har ventet over 6mnd på å få reparert et baksete som ikke vil felles ned som det skal. Men ryktet (myten) om Møller lever videre :)
Ingenting kan sammenlignes med tesla da - de har jo ingen tilgang på deler. Alt kan ikke repareres med strips og hubba-bubba;) Sånn går det når det selges biler i fleng, uten å bry seg en tøddel om ettermarkedet.