Den store sykkeltråden

Sånn ser den ut, årets stisykkel. Blir muligens litt større bremseskiver?

DSCF2680_zpsygagao9t.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Flippin
Lite trøkk i denne tråden, muligens fordi det er subarktisk og mørkt?

Anyways, i påvente av sykkelsesong, så leker jeg med tanken på landeveiscruiser igjen, i tillegg til terrenggampen. Noen som har erfaringer med Cannondale Caad 10 eller Synapse? Har kjørt Trek Madone 3.5 tidligere, og var forsåvidt fornøyd med den, men flippet den da jeg fikk et tilbud som var for godt til å si nei til. :D

Og for all del, hvis noen sitter på noe spenstig som passer en kar på 189-190, gjerne grovt underpriset, så rop ut.
 
Jeg kjøpte canyon ultimate cf sl 9.0 aero ifjor høst og kan bare si wow.

Hadde vurdert denne også om jeg var deg.
 
Jeg kjøpte canyon ultimate cf sl 9.0 aero ifjor høst og kan bare si wow.

Hadde vurdert denne også om jeg var deg.
Den er absolutt et alternativ, selv om Canyon har fått mye pepper for laaaaaaang leveringstid nå de siste månedene. Gikk montering og slikt greit?
 
Den er absolutt et alternativ, selv om Canyon har fått mye pepper for laaaaaaang leveringstid nå de siste månedene. Gikk montering og slikt greit?

Montering gikk greit, bortsett fra justering av gir (bakgrunnen min med fixie bidro ikke). Heiv sykkelen i bilen og dro til servicesenteret ved Moss. Veldig greit.

Bestill nå så har du den tidsnok;)
Vi er samme høyde, og jeg gikk for L ramme.
 
Lite trøkk i denne tråden, muligens fordi det er subarktisk og mørkt?

Anyways, i påvente av sykkelsesong, så leker jeg med tanken på landeveiscruiser igjen, i tillegg til terrenggampen. Noen som har erfaringer med Cannondale Caad 10 eller Synapse? Har kjørt Trek Madone 3.5 tidligere, og var forsåvidt fornøyd med den, men flippet den da jeg fikk et tilbud som var for godt til å si nei til. :D

Og for all del, hvis noen sitter på noe spenstig som passer en kar på 189-190, gjerne grovt underpriset, så rop ut.

Har syklet på (og selger) begge. Caad 10 er en del mer agressiv, mens Synapsen er litt mer comfy. Skulle jeg kjøpt sykkel i dag hadde jeg derimot gått for Caad 12 med Ultegra, i rødt :) Utrolig kul farge, som ikke kommer helt frem på bilder.
2016_CAAD12-Ultegra-RED.jpg
 
Lite trøkk i denne tråden, muligens fordi det er subarktisk og mørkt?

Anyways, i påvente av sykkelsesong, så leker jeg med tanken på landeveiscruiser igjen, i tillegg til terrenggampen. Noen som har erfaringer med Cannondale Caad 10 eller Synapse? Har kjørt Trek Madone 3.5 tidligere, og var forsåvidt fornøyd med den, men flippet den da jeg fikk et tilbud som var for godt til å si nei til. :D

Og for all del, hvis noen sitter på noe spenstig som passer en kar på 189-190, gjerne grovt underpriset, så rop ut.

En feil mange gjør når de skal handle sykkel er at de tar kun utgangspunkt i høyde, og ikke benlengde. Sistnevnte er særlig viktig å få riktig når du skal handle landeveissykkel! Ellers må jeg si meg enig med Entropy at Canyon ultimate cf sl 9.0 aero er en flott sykkel. :)
 
Gode innspill! Heller mot Synapsen nettopp fordi jeg frykter at Caad blir litt aggresiv i stilen. Kommer til å bruke den mest til transport, da Grenserittet og Birken er årets (og hvert års) mål.

En "urban" cyclocross som Tread 1.0 fra Birksport (http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&products_id=6731) eller Nakamura Pursuit 4.0 CX (https://www.gsport.no/produkt/173151/nakamura-pursuit-4-0-cx) har også dukket opp i jakten. Sistnevnte går for under 9k på salg akkurat nå. Og ja, jeg vet at Nakamura både har et litt frynsete rykte, men også at merket ofte vinner "mye for pengene". :)
 
I likhet med Nakamura, så sier noen at Invictaklokker også gir mye for pengene, @frj ;)

Kjøp den en synapse!

Har akkurat bestilt meg en Synapse jeg skal bygge opp med Sram Etap :)
 
  • Liker
Reaksjoner: frj
Nå fikk jeg litt lyst på en Invicta... :D

Heller nok mot Synapse, ja, selv om Caad fortsatt frister, enten 10 brukt eller 12 ny.
 
Da ble det jammen Cannondale CaadX, og årets første tur gjennomført i dag. Strålende fornøyd med en sittestilling som ikke er for aggressiv, og det ruller jo som pokker. Og med cyclocross regner jeg med at stilpolitiet ikke er like nådeløse mot SPD-pedaler og hårete legger... :D

Forøvrig innkjøpt på Anton Sport i Bogstadveien. Kunnskapsrike og hyggelige karer, og pen pris også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Er på jakt etter noe nytt å nyte solskinnsdager på landeveien med. Budsjett på rundt 15'. Kan muligens strekkes noe ved rett objekt. Noen som har tips? Bør kunne bestilles fra Norge, da ventetiden hos Canyon er noe min tålmodighet ikke takler :)
Kan selvsagt handle brukt, men da kompetansen ikke er optimal og rett størrelse ikke dukker opp like frekvent, er nytt å foretrekke. Setter pris på alle tips :)
 
Er på jakt etter noe nytt å nyte solskinnsdager på landeveien med. Budsjett på rundt 15'. Kan muligens strekkes noe ved rett objekt. Noen som har tips? Bør kunne bestilles fra Norge, da ventetiden hos Canyon er noe min tålmodighet ikke takler :)
Kan selvsagt handle brukt, men da kompetansen ikke er optimal og rett størrelse ikke dukker opp like frekvent, er nytt å foretrekke. Setter pris på alle tips :)
Skal du bare gampe på asfalt, eller er cyclocross et alternativ? I såfall kan jeg, som nevnt et par poster over, varmt anbefale Cannondale CaadX. Kjøpte den i slutten av februar, og har logget rundt 30 mil i løpet av mars, noe som for min del er oppsiktsvekkende i seg selv.
 
Skal du bare gampe på asfalt, eller er cyclocross et alternativ? I såfall kan jeg, som nevnt et par poster over, varmt anbefale Cannondale CaadX. Kjøpte den i slutten av februar, og har logget rundt 30 mil i løpet av mars, noe som for min del er oppsiktsvekkende i seg selv.

Det blir nok bare asfalt for min del. Cycklocross kler vel også racerdekk, så det er kanskje ikke et umulig alternativ. Jeg hadde nok muligens heller gått for Caad12 eller 10 i stedet da det er asfalten som kaller.

Like etter at jeg la ut innlegget her, kom jeg over en Giant TCR Advanced 1 fra i fjor på finn.no som så ut til å passe. Den lå ny i eska og med min impulskontroll var det i alle fall vanskelig å overse den, og det kan hende den er på vei i posten om ikke alt for lenge :)
 
Det blir nok bare asfalt for min del. Cycklocross kler vel også racerdekk, så det er kanskje ikke et umulig alternativ. Jeg hadde nok muligens heller gått for Caad12 eller 10 i stedet da det er asfalten som kaller.

Like etter at jeg la ut innlegget her, kom jeg over en Giant TCR Advanced 1 fra i fjor på finn.no som så ut til å passe. Den lå ny i eska og med min impulskontroll var det i alle fall vanskelig å overse den, og det kan hende den er på vei i posten om ikke alt for lenge :)
Den impulskontrollen er vel noe vi har felles her inne. :D Har hørt mye bra om TCR-serien, så hvis geometrien passer deg, så kan det vel neppe bli feil, tror jeg.

Er vel ikke for sent å melde seg på Trondheim-Oslo?
 
Den impulskontrollen er vel noe vi har felles her inne. :D Har hørt mye bra om TCR-serien, så hvis geometrien passer deg, så kan det vel neppe bli feil, tror jeg.

Er vel ikke for sent å melde seg på Trondheim-Oslo?

Da var den i alle fall bestilt. Med en pris på under 15', kan det vel ikke bli et dårlig kjøp :)
Har ikke syklet de to siste sesongene, så det blir nok litt i hardeste laget med Trondheim - Oslo for min kondis denne sesongen.. Mulig det har endret seg til neste år :)

En svært pen sykkel @Chalshus!
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Da var den i alle fall bestilt. Med en pris på under 15', kan det vel ikke bli et dårlig kjøp :)
Har ikke syklet de to siste sesongene, så det blir nok litt i hardeste laget med Trondheim - Oslo for min kondis denne sesongen.. Mulig det har endret seg til neste år :)

En svært pen sykkel @Chalshus!
Ja, usedvanlig classy sykkel @Chalshus!

Forøvrig ikke noe TRH-OSL på meg heller, et sted går grensa for galskapen. Sikter derimot mot (muligens) Enebakk rundt, Vestmarkrittet, Grenserittet og Birken. Er påmeldt det siste, men avventer resten...
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Hadde vært artig å prøve seg en gang :) Men det er vel mest for å nyte solskinnsdager for meg. Er ikke like artig å være mosjonist på regnværsdager.
Egentlig fungerer vel budsjett-raceren jeg kjøpte for noen år tilbake til det, men det er jo gøy med noe nytt :)