Official Timekeeper
Visit Casio
00:00:00

Svindlet på Finn.no

En tråd i 'Handel og eierskap' startet av Sailor, 5. Okt 2015.

1. Sailor

Reg.:
    7. Okt 2010
    Etter utallige vellykkede og hyggelige klokkehandler klarte jeg kunststykke å la meg sjarmere og lure til rask overføring av cash for klokkehandel på finn.no. En ung hyggelig norsk fotballproff (eliteserien) med gambling problemer (vet jeg nå) klarte å lure fra med 40.000 blanke kroner sist uke.

Håpet i det lengste at klokken skulle dukke opp som avtalt, men da en politimann i dag tidlig ringte meg og sa at selger hadde meldt seg selv for å ha svindlet, og at pengene var brukt på nettgambling kjente jeg at jeg fikk litt vondt i magen... Politiet kunne videre informere om at jeg langt fra er den eneste som har blitt lurt, noe som er en mager trøst.

Prosessen videre blir vel da dom for svindel og innkreving ved hjelp av namsmann, men spørs om det er så mye å hente. Jeg får hvertfall ikke pengene tilbake i morgen.. :/ Politiet ringer meg tilbake i ettermiddag eller i morgen etter ransaking av hjemmet hans.

Så til skrekk og advarsel for alle dere som har blitt naive og godtroende etter mange vellykkede handler der ute, "dont let your guard down"... ;) - uansett hvor troverdig en person kan virke.

2. westmouth

Reg.:
    19. Sep 2012
    Utrolig kjipt. En liten trøst kan vel være at dersom vedkommende har inntekt så vil namsmannen sørge for fast trekk hos arbeidsgiver til du og evt. andre har fått pengene igjen.
    En kollega var ute for det samme, beløp ca 10.000, mener han fikk alt tilbake i løpet av 2-3 år.

Får satse på at han lykkes i Tippeligaen og får god inntekt fremover;)

3. Arlendius

Reg.:
    30. Nov 2012
    Her er linken til saken hos TV2 (som Dagbladet henviser til): http://www.tv2.no/2015/11/04/sport/fotballsvindel/krim/nyhetene/7569275

Det er altså ikke første gang denne karen svindler med klokker på nett:

"Han skal også blant annet ha oppgitt at han ville kjøpe en Rolex-klokken av Askeland Ur og Smykker i Stavanger til en verdi på 85.000 kroner mot postoppkrav. Pakken ble sendt, men kom i retur til Askelund Ur og Smykker som uavhentet, men innholdet var byttet ut med leskedrikk og kosttilskudd."

4. Shalabert

Reg.:
    21. Mar 2011
    Ørjan Børmark-By, holder til i Trøndelag. Prøvde å selge en 2015 submariner senest i dag.

5. Simenja

Reg.:
    26. Sep 2015
    Ørjan Børmark-By orsøkte å svindle meg for i slutten av November.
    Hadde ønskes kjøpt annonse på finn.no, derav hadde han en Big Bang jeg kunne få rimelig siden han hadde pengeproblemer.

6. Amund

Reg.:
    24. Okt 2009
    Jeg fikk også tilbud om kjøp i høst, men gjorde ingen handel.

7. Watches & Such

Reg.:
    8. Des 2010
    Ørjan er på an igjen. Prøvde å selge meg en 216570.

8. Myrsnipern

Reg.:
    9. Aug 2010
    En person med navn Ørjan Børmark-By(e) har kontaktet meg med ønske om å selge en Submariner 116610 fra Håkon Lian 25.09.2015 og en Hublot Big Bang King fra 2012. Jeg har mottatt bilder av Hublot med en papirlapp med mitt navn liggende inntil, dermed tror jeg faktisk at han har en slik. Har fått bilder av Submariner, men ikke noe bevis på at bildet er tatt til meg. Prisen han ønsket var lav. På grunn av informasjonen jeg fant her har jeg ikke turt å overføre noen penger og gjennomføre en handel. Jeg håper for Ørjan sin del at svindelforsøk er fortid, men vil ikke gjøre en handel med bankoverføring og postsending med han. Skulle han ville motbevise oss alle og være villig til å selge meg Sub'en ansikt til ansikt, så vil jeg vurdere det. Dog ikke uten å undersøke nøye.

9. Amund

Reg.:
    24. Okt 2009
    Denne sub'en fikk jeg tilbud om i oktober 2015. Sjekka akkurat sms'ene fra han. Det stemmer med dato og salgssted.

10. Axl Rose

Reg.:
    7. Sep 2015
    I dag var det min tur gitt. 60k rett i dass... Eller i lomma på en jævla ynkelig has been taper. Må le ass...

11. Amund

Reg.:
    24. Okt 2009
    Nei, @Axl Rose så kjedelig - var det fotballspilleren fra Trøndelag?

12. Axl Rose

Reg.:
    7. Sep 2015
    Yes. Ørjan Børmark-By. Svindla meg med fullt navn og alt. For en jævla vits.

13. Rød

Reg.:
    9. Nov 2011
    Dette må du anmelde (noe du mest sannsynlig allerede har gjort) og få bruker slettet på Finn.no.

Begge deler gjelder selvfølgelig også dere andre som har blitt svindlet, eller har "bevis" på svindelforsøk.

Axl Rose liker dette.
  14. Loevhagen

Reg.:
    6. Des 2013
    Jeg skal være så frekk å si følgende:

a) Synd at man blir lurt

b) Alltid kjøp selger; han / hun (og i få tilfeller hen)

Alt annet betyr nada.

Dette betyr rent bokstavlig at man ALDRI kjøper fra en person som ikke er GG her på forumet. Alternativet er AD.

Den siste setningen er så enkel at jeg aldri har brutt den.

Friks, Paragrafen og Genta liker dette.
  15. Arlendius

Reg.:
    30. Nov 2012
    Det er ikke meningen å strø salt i såret på noen, men hadde man gjort et google søk på Ørjan Børmark By (han bruker sitt gode navn og rykte som et argument), så kommer denne tråden opp som treff nummer seks på google.no.

Skjermbilde.PNG

Axl Rose liker dette.
  16. Trysstad

Reg.:
    16. Mar 2016
    I dag var det min tur....
    Lurt for 30.000,- på en Breitling Navitimer.
    Han drar det lenger nå, bruker falsk legitimasjon, hemmelig nummer og misbruker andres navn i handelen. Helt utrolig utspekulert. Fikk tak i navnet via postkontoret hvor han leverte sendingen og sendte meg bilder av kvitteringen på "express over natt", før han gikk tilbake og "angret" sendingen før den var kommet avgårde. Han er frekk nok til å fortsette å svare på sms'ene mine, gir totalt faen i alt og alle. Har politianmeldt og servert utskrifter av SMS meldinger mm. Og til de som måtte lure; ja jeg har opptrådt naivt og fikk en smekk jeg ikke hadde drømt om!

17. sugress

Reg.:
    11. Sep 2010
    Da kan jeg bekrefte at Ørjan har fått "nytt" navn med bankkort og nytt telefonnummer som er sperret fra nummeropplysning.
    Takker være tråder som dette så slipper jeg å gå i noe blemme.
    Og takk til Trysstad for bekreftelse.

Kan jeg få lov til å legge ut ny kontaktinfo her i tråden?

Akrapovic, havarduf, Preacher og 2 andre liker dette.
  18. sugress

Reg.:
    11. Sep 2010
    Det luktet surt lang vei etter første samtale når han ringte meg på en wtb på finn.no.
    55-60 for en LV var første tegn.
    Trønderdialekt var neste tegn.
    Hørtes ut som en 16 åring, neste tegn.

Han forsøker å gjøre dette gjennomført, han har opprettet Erikstrand81@hotmail.com som forsåvidt passer med neste bilde.
    Telefonnummer +47 906 81 234
    Sperret for nummersøk på internett.

Han jobber som Biljardbordmøntør, og reiser rundt og tar jobber for Biljardeksperten.
    Den var ganske morsom. Bra kreativt.

Han sleit med å svare meg skikkelig når jeg spurte hvorfor han selger så billig.

Her har vi idioten i ny drakt og farger;

Mon tro hvem som egentlig er denne Erik?

Her har vi "dagsferske" bilder han har hatt. Han kunne jo valgt noen andre bilder enn de første treffene på google søket etter 116610LV.

Skriver de type " 17th of October 2015" på bjerke sine sertifikater?

#19 sugress, 19. Mar 2016
    Sist redigert: 19. Mar 2016
    Frost, Akrapovic, UJU og 2 andre liker dette.
  19. yachtmaster

Reg.:
    5. Feb 2010
    Hadde han på tråden for 2 uker siden da jeg hadde en wtb for en Rolex til min sønn. La ut ny wtb i går på finn hvor jeg ønsket en YM II i SS og hadde han på sms i formiddag. Kunne ikke dy meg og sendte denne image.jpg