SteinD sine klokker

Medlem
14. juni 2011
Innlegg
128
Hallois alle sammen.
Skal nå prøve å legge inn bilder samt litt brukererfaringer rundt mine klokker.
Her er ingen millionklokker eller tynne flate dressklokker, men solide klumper som brukes fast til hverdags og fest.
Jeg får starte ballet med den klokka som giret opp min interesse for klokker : Certina Cascadeur.
Denne er desverre nå utslitt etter en sinnsykt trofast tjeneste fra 1994. Den har vært med på alt og er nå pensjonert.
Jeg funderte lenge på om jeg skulle bytte ut verket, men konkluderte med at det ble en slags zombiefisering, ikke les bare fisering nå, som ikke var klokken verdig.
Den skal få være skikkelig død i fred for alltid.
IMG_6151.jpg

IMG_6149.jpg
IMG_6152.jpg
 
Redigert:
Neste klokke ut er Pulsar. Ikke noe spesielt å nevne om den. Overtok arven som arbeidsklokke etter at Cascadeur`en la inn årene og slengte seg i sofan med ostepop og Aas Fatøl i glasset.
Klokka er en dæljeklokke som er hardt brukt og fortjener derfor sin plass på veggen under betegnelsen "sliter".
Klarte å knuse glasset som resulterer i at jeg må tømme den for vann etter at jeg har jobbet ute i regnvær. Holder den bare oppned så det renner ut, klokka banker ufortrødent videre med sitt gode humør på plass. Må nå ha nytt batteri.
IMG_6071.jpg

IMG_6073.jpg
 
Vi tusler videre til en annen Certina Cascadeur.
En nyere modell som jeg valgte å bruke med skinnreim. Reima sitter utrolig godt på armen og klokka fikk bla æren av å være med da jeg tråkka dønn i baret og plutselig var gift.....jaja...
Dette er også en stor og tykk klokka som står mitt hjerte nær. Solid traust klokke med en god reim som har en forsegjort låsemekanisme.
IMG_6135.jpg

IMG_6136.jpg

IMG_6137.jpg

IMG_6139.jpg

IMG_6140.jpg

IMG_6143.jpg

IMG_6146.jpg

IMG_6148.jpg
IMG_6144.jpg
 
Takk for bilder. Veldig hyggelig med klokker som jeg ikke har sett før, kanskje ny på sonen også. Forandring fryder!:)
 
Skal vi nå se....
Neste ut er Marathon MSAR. En skikkelig panserklokke som tåler alt hva Nord-Korea måtte finne på å slenge i huet på oss. Den kan du slå en middels stor familiebil klin vindskeiv med.
Her er det ikke noen dikkedarer som forstyrrer inntrykket. Bortsett fra at den er radioaktiv.....:cool:
Klokka kjøpte jeg her på forumet og jeg må desverre medgi at den er på vei ut for å frigjøre kapital til neste prosjekt.
Klokka er uten tvil tøff i trynet og står ikke tilbake for en fight....
Som dere ser har jeg en annen reim på den enn den orginale som jeg ikke ble kompis med, stiv og kort. Den som nå sitter der er egentlig reserverem til min Promotheus.
IMG_6054.jpg
IMG_6057.jpg
IMG_6058.jpg
IMG_6060.jpg
IMG_6062.jpg
IMG_6063.jpg
IMG_6064.jpg
IMG_6065.jpg
IMG_6066.jpg
IMG_6068.jpg
 
Neste presentasjon er Promotheus.
En klokke jeg aldri hadde hørt om før den var tilsalgs her på forumet. Denne blir i samlinga.
Klokka er utrolig morsom da den kan fungere som klitorisstimulator for kjerringa hvis jeg skal se Liverpool på TV og hun er fyrrig.
Den durer noe helt ut av en annen verden hvis man rister på den. Den tusler faktisk over bordet helt på egen hånd hvis man rister på den og legger den på bordet....kult !

Den gir et solid inntrykk og har vært med på noen historiske turer til nevnte Liverpool. God reim og god passform. I fast rotasjon med de andre klokkene.
IMG_6121.jpg

IMG_6123.jpg

IMG_6124.jpg
IMG_6125.jpg
IMG_6126.jpg
IMG_6129.jpg
IMG_6131.jpg
IMG_6134.jpg
 
Så kommer vi til den klokka jeg har hatt mest lyst på i hele livet til nå....
Doxa .
Det ble ikke en av de orginale førstefødte men en 4000 T. Godt nok....

For et mesterstykke, for en farge, for et håndverk. Bildene er bare ikke gode nok til å formidle koseklumpen.
Den er stooor, den er tung, den er orange og den tar lokalet når den kommer inn med et bang !

Jeg så bilder av den orginale Doxa for mange år siden og bestemte meg da for en dag å eie en slik. Som historien ville det så gikk merket i knestående en periode, men når anledningen bød seg så slo jeg til og erhvervet kjærligheten i et varmt favntak som jeg ikke slipper.
Da dagen kom hvor jeg kunne hente tuben med klokka så var jeg faenimeg en happy camper, og jeg har ikke angret!
Se sjæl....
IMG_6076.jpg


Det er så tøff innpakking
IMG_5885.jpg

Her med Isofrane
IMG_5886.jpg

Heliumventil
IMG_5888.jpg
IMG_5889.jpg
IMG_5890.jpg
IMG_6087.jpg
IMG_6093.jpg
IMG_6094.jpg
IMG_6095.jpg
IMG_6098.jpg
IMG_6099.jpg
IMG_6100.jpg
IMG_6103.jpg
 
Og tror dere ikke at jeg fikk anledning til å kjøpe en lillebror til 4000 her forrige dagen av en her på forumet.
Nemlig en 1200T Sharkhunter.
Jeg må inrømme at Doxabasillen har bitt seg fast og en spissing inn mot flere i familien havner hos meg...:cool:
Klokka er noe mindre enn 4000, men den er ikke mindre tøff for det. Kul klokke med kul reim.

IMG_6104.jpg
IMG_6105.jpg
IMG_6106.jpg
IMG_6108.jpg
IMG_6109.jpg
IMG_6111.jpg
 
Kule store stålbeist du har, litt utenom det mainstreame. Blir artig å se om preferansene endrer seg med tiden og interessen..
 
Flott presentasjon over noe uvanlige og tøffe klokker. Takk som tar deg tid til å dele :)
 
Kule store stålbeist du har, litt utenom det mainstreame. Blir artig å se om preferansene endrer seg med tiden og interessen..

Kjenner at det er flere modeller som spøker i bakhodet.
Oris Prodiver og en Sinn UX SDR er to klokker som står høyt på listen for øyeblikket.
Panerai er også noe jeg kikker stjålent på, men har ikke helt bestemt meg for hvilken ( 1000 meter`n er jo råtøff ).
Vi får se, vi får se........

Som dere skjønner så er ikke skjøre dressklokker noe for meg. Passer ikke typen jobb jeg har ( elektriker ) eller interesse.