Starten på en budsjettsamling.

Hva med denne Yema'en?

Det dukker fra tid til annen opp på finn Sinn-lignende kronografer fra f.eks. Ollech & Wejs, kanskje det kunne vært noe? Mange med gode urverk. Men prisen er gjerne 10-20 k. Og er man i dette prissjiktet, så har jeg et godt øye til Longines BigEye :)

Av feltklokker så finnes det en del fine fra Hamilton, Seiko (f.eks. diverse alpinister) og så må jeg jo nevne Christopher Ward C65 Sandhurst - klokken jeg kjøpte fra @speedieThomas - utrolig fornøyd med den!
 
Hva med denne Yema'en?

Det dukker fra tid til annen opp på finn Sinn-lignende kronografer fra f.eks. Ollech & Wejs, kanskje det kunne vært noe? Mange med gode urverk. Men prisen er gjerne 10-20 k. Og er man i dette prissjiktet, så har jeg et godt øye til Longines BigEye :)

Av feltklokker så finnes det en del fine fra Hamilton, Seiko (f.eks. diverse alpinister) og så må jeg jo nevne Christopher Ward C65 Sandhurst - klokken jeg kjøpte fra @speedieThomas - utrolig fornøyd med den!

Gode forslag. :) Yema er fin. Men vet med meg selv at jeg blir mer fornøyd med mekanisk. Har vurdert PRX Chrono og Le Jour LeMans.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Har du vurdert Maen Skymaster 38?
Jeg er nok litt inhabil da jeg har en selv, men syns de er ganske kule :)

De har nettopp lansert en oppdatert versjon med diverse endringer fra forrige variant, med flere skive- og bezelvalg.
Link til hjemmeside: https://www.maenwatches.com/

Om prisen på den nye er for høy så bør de eldre variantene ligge endel lavere om du kommer over en på bruktmarkedet.
 
Har du vurdert Maen Skymaster 38?
Jeg er nok litt inhabil da jeg har en selv, men syns de er ganske kule :)

De har nettopp lansert en oppdatert versjon med diverse endringer fra forrige variant, med flere skive- og bezelvalg.
Link til hjemmeside: https://www.maenwatches.com/

Om prisen på den nye er for høy så bør de eldre variantene ligge endel lavere om du kommer over en på bruktmarkedet.

Så faktisk på dem forleden dag. :) Er bare redd 38mm blir lite.
 
Nå ser det sånn ut i boksen. Én ledig plass, og fremdeles mangler kronografen. :) …og en integrert sportsklokke. Kanskje de kan kombineres i en PRX Chrono.

IMG_8482.jpeg


Vel: Rate or roast my collection, som de sier. :)