Start hjelp

Medlem
25. juli 2019
Innlegg
4
Sted
Kristiansand
Det er sikkert flere tråder vedrørende dette så hvis det beklager jeg for det, men som en som vurderer og ta opp denne hobbyen så kunne hadde det vært litt greit med litt start hjelp. Hvilke klokker vil dere anbefale til en som er helt ny i dette og ikke har økonomi eller nødvendigvis lyst til å bruke 4-5 tusen kroner? Og hvilke plasser har et godt utvalg og er greie og kjøpe fra?
 
Creationwatches. SKX007 i K versjon, billigste reim som du uansett ikke bruker. I tillegg gummireim fra Uncle Seiko. Lykke til!


 
Orient Bambino

FAC08004D0_LRG.jpg
 
Seiko 5 serien har mye variert og bra. Noen modeller har til og med samme urverk som de som koster 4-5000,- Jeg tror jeg hadde gått for en seiko 5 med 4r36 verk, den har hack og manuelt opptrekk i tillegg til automatisk opptrekk. De ligger på rundt 12-1800 på nevnte creationwatches men da kommer 25% moms i tillegg. Og litt til DHL som gjør den forenklede tollbehandlingen for deg.
 
Er ikke det en kinetic? Det er noe annet enn automatisk. Den har også en rotor som genererer strøm, i motsetning til ett automatisk urverk som trekker opp en fjær. ska785 er da ikke automatisk.
 
Jeg er nybegynner selv. Begynte med å sjekke ut Longines og Tissot, og endte med en Certina ny til ca. seks tusen. Har kjøpt en Seiko brukt på Finn til 1300 i ettertid som jeg venter på i posten. Mye bra brukt Seiko ser det ut som. Ellers er det mange fine fra Orient på urverket.no. Jeg holdt på å kjøpe meg en Mako III før jeg endte med en Baume & Mercier. Jeg tenker det er fornuftig å kjøpe billig, gjerne brukt, i tilfelle interessen går over.

I lenken fra Finn.no under har du en flott Certina blant flere andre klokker. Hadde lyst til å gå for den selv, men må begrense meg.


Det er den på bilde 72-75. God pris for en klokke som ny koster rundt fem. Forutsatt at du vil ha en dressklokke og automatisk.