Sportsklokke for 11 år gammel gutt

Medlem
10. okt. 2010
Innlegg
1.156
Sted
Oslo
Sønnen min blir 11 og ønsker seg klokke. Og det som gjelder, i hvertfall for ham og kompisene, er fargerike sportsklokker ala Casio G-shock. Jeg er ikke kjipere enn at jeg tenkte han skulle få det, men kan en 11-åring egentlig gå med en klokke på +/- 55mm?
Noen som har (sett) barn med så store klokker? Vet at de finnes i mindre modeller, såkalrt "Baby-shock", men tror sønnen min synes det er litt ukult med en klokke som heter noe med "baby".
Andre tips til tilsvarende klokker tas også i mot med takk. :)

GA-300-7ADR_MED.jpg
 
Sønnen min blir 11 og ønsker seg klokke. Og det som gjelder, i hvertfall for ham og kompisene, er fargerike sportsklokker ala Casio G-shock. Jeg er ikke kjipere enn at jeg tenkte han skulle få det, men kan en 11-åring egentlig gå med en klokke på +/- 55mm?
Noen som har (sett) barn med så store klokker? Vet at de finnes i mindre modeller, såkalrt "Baby-shock", men tror sønnen min synes det er litt ukult med en klokke som heter noe med "baby".
Andre tips til tilsvarende klokker tas også i mot med takk. :)

GA-300-7ADR_MED.jpg

Det vil se litt dumt ut for almenheten etter min mening, men jeg har en mistanke om at han kommer til å synes den klokken kommer til å være "synnsykt fet", så hvorfor ikke? Strekker du den litt kjøper du en gul en! :mrgreen:
 
Redigert:
8CF2CD11-4E8B-48BE-9057-94495F1B2812_zpstpd6sraj.jpg


Min på snart 9 landet på denne for noen måneder siden og har vært strålende fornøyd.
 
Jeg kjøpte en G-Shock DW5600E-1V for litt over to år siden og er veldig fornøyd med den. Kommer vel i flere farger også mener jeg, men dette er jo den klassiske G-Shocken. Har en venn med en slik hvit sak du linker til og selv på han med ganske store hender blir det bare feil. Like greit å gå for noe som ser passende ut mener nå jeg:)
http://www.amazon.com/Casio-DW5600E-1V-G-Shock-Classic-Digital
Bare å trykke "Add to Cart" nå:mrgreen:
 
Jeg stemmer for DW6900 eller DW5600 :)
Begge er mindre enn den du har bilde av (5600 bærer vel mindre enn 6900 igjen), men føler kanskje DW6900 beholder litt mer av det "uttrykket" som den du har bilde av i din post.
 
Takk for tips og innspill, folkens. Jeg tok sjansen på en slik. Kanskje litt kjedeligere, men mer overkommelig størrelse. Og han ønsker seg hvit.
GLX-5600-7DR_MED.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: g-s
Blir Skx013 alt for stor for en gutt på 6 år? Ganske sped bygd også
Det funker kanskje, men er ikke mange gutter som ønsker deg en klassisk dykkerklokke med automatisk urverk :) Personlig ville jeg heller kjøp noe med batteri som tåler litt (slik som foreslått over her) og gitt skx013 når vedkommende er minimum 12-14 år (basert på noe erfaring fra salg av rimeligere klokker i butikk)
 
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen