Skredder i Oslo?

Medlem
25. juli 2015
Innlegg
15
Sted
Oslo
Hei godtfolk, lurer på om noen har erfaring med forskjellige skreddere her i Oslo og kunne fortalt meg den de mener er best. Skulle egentlig til London på dagstur for og handle dress, men så kom jeg selvfølgelig på; jeg har en jobb...

Uansett så hadde jeg satt utrolig pris på om noen kom med noen gode skreddere i Oslo, prisen er ikke så viktig :)
 
Har faktisk tenkt å spørre om det samme en stund.

Jeg antar at du mener skredder for tilpasning av off the rack? Har ikke prøvd noen av skredderne som finnes i Oslo, men for tilpasninger har jeg fått tips om Skredder John og House of Singles (mulig de kun tilpasser egne dresser).

Du har også noen full bespoke skreddere i Norge, men tviler på at det prismessig er noe vits i å legge opp bukser o.l. der.

Forresten noen som har erfaring med Christiania Skreddersøm? Dårlig nettside, men etter hva jeg kan se blir dressene sydd i Norge, og man får full canvas i 120-ull for 7500,-
Eneste jeg stiller meg kritisk til er at de skryter av å være raske, billige og av høy kvalitet. Føler det er sjeldent man får velge mer enn to i det triangelet der.

Til slutt kan jeg personlig anbefale SuitSupply om du skal en tur til London, Amsterdam, København, eller et av de andre stedene de har butikk. Beste OTR-dressene du finner ift. pris mener jeg, og tilpasninger kan gjøres i butikk. De har også et made to measure program til rimelige greie priser (som jeg ikke har prøvd).

De sender forøvrig gratis til Norge, men anbefaler at dressene prøves først da størrelsene er litt rare.

EDIT: Kom over denne gamle tråden fra diskusjon.no, mulig du finner noe der.
 
Redigert:
@Båten

Kan nå varmt anbefale skredder Bogal i kjelleren fra Steen og Strøm. Svensktalende mann fra Gambia (mener jeg at han sa).

Leverte en bukse der på mandag for å slimme inn leggene litt og legge opp, samt fjerne beltehemper og lage "side-adjusters" av det overskytende stoffet fra beina. Sa at det ikke hastet, men fikk sms 24 timer senere om at buksen var klar.

Hentet den i dag og må si det er noe av det bedre skredderarbeidet jeg har sett i Norge (uten at jeg har prøvd Christiania skredder). Prisen var bittelitt lavere enn andre steder (Skredder John tar 600 for slimming og opplegg, betalte 500 her), men tror du skal slite med å finne noen som er villige til å fjerne beltehemper og sy side-adjusters på frihånd.

Betalte 450 for fjerning av hemper og sying av side-adjusters (spenner inkludert, som han måtte dra ut for å kjøpe).

Hang også en del dresser på vent der fra de vanlige (Tiger, Boss, osv), samt en Isaia-dress, hvilket jeg tolker som et kvalitetstegn.

EDIT: Dressen jeg leverte var fra SuitSupply, så kan trygt anbefale dags-/helgetur til Amsterdam, København, Paris, Berlin, London, eller et av de andre stedene de har butikk og deretter tilpasning i Norge. SS tilpasser også inhouse til veldig rimelige priser, men tar 3-4 dager.
 
Hei! Hvordan endte det opp for her?

Er selv på utkikk etter en skredder i Oslo. Har kjøpt en vintage blazer som må sys litt om. Vi snakker flytte knapper, sy inn skuldre og smale inn armer. Tror det er litt komplisert, uten at jeg vet helt hvor vanskelig det er for en skredder.

Noen som har oppdaget andre kyndige skreddere i den siste tiden?

Hilsen Aleksander
 
Ble en spontantur til London og kjøpte en dress og endte opp med og gå til skredder john i Oslo. Fantastisk service og arbeid.
 
  • Liker
Reaksjoner: couch9000
Ser du har fått svar, men om andre også klikker seg inn og lurer kan jeg sterkt anbefale Skabo Oslo på Frogner! Fabelaktig service og kvalitet!
 
God erfaring med Oslo skredderstue i Welhavensgate for "fint" arbeid.

Definitivt Rose Systue nær Youngstorget for småoppdrag av type legge opp bukser, etc.
 
Har faktisk tenkt å spørre om det samme en stund.

Jeg antar at du mener skredder for tilpasning av off the rack? Har ikke prøvd noen av skredderne som finnes i Oslo, men for tilpasninger har jeg fått tips om Skredder John og House of Singles (mulig de kun tilpasser egne dresser).

Du har også noen full bespoke skreddere i Norge, men tviler på at det prismessig er noe vits i å legge opp bukser o.l. der.

Forresten noen som har erfaring med Christiania Skreddersøm? Dårlig nettside, men etter hva jeg kan se blir dressene sydd i Norge, og man får full canvas i 120-ull for 7500,-
Eneste jeg stiller meg kritisk til er at de skryter av å være raske, billige og av høy kvalitet. Føler det er sjeldent man får velge mer enn to i det triangelet der.

Til slutt kan jeg personlig anbefale SuitSupply om du skal en tur til London, Amsterdam, København, eller et av de andre stedene de har butikk. Beste OTR-dressene du finner ift. pris mener jeg, og tilpasninger kan gjøres i butikk. De har også et made to measure program til rimelige greie priser (som jeg ikke har prøvd).

De sender forøvrig gratis til Norge, men anbefaler at dressene prøves først da størrelsene er litt rare.

EDIT: Kom over denne gamle tråden fra diskusjon.no, mulig du finner noe der.
Kan anbefale Christiania! Jeg kjøpte en super 150 ull/kashmir i november og er strålende fornøyd!
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Hei! Jeg er ny i byen og lurte på om noen har tips på en god endringsskredder? Helst i nærheten av Majorstuen :)
 
Hadde kontaktet Andreas Feet, har jobbet for store hus i Savile Row i London og jobber nå for Retro i Bergen men er mye på reisefot i rundtom og tar mål.