Skjerm til møterom

adio

Støttemedlem
Medlem
24. des. 2009
Innlegg
1.573
Sted
Bergen
Siden det nok er mange her inne som sitter på kontor tenkte jeg å spørre hvilken type skjerm folk har på møterom / kontorfellesskap hvor man drar opp ting på større skjerm.

- Jeg ønsker en skjerm montert på stativ med hjul, ikke veggfeste.
- Den må snakke med imac/mac/iphone/ipad. Minimum via kabel, men helst trådløst.
- 50" +

Samsung Flip hadde vært kanon, men etter kjapp lesing kan det se ut til at den ikke er kjempeglad i Apple sine produkter.

Innspill?
 
Siden det nok er mange her inne som sitter på kontor tenkte jeg å spørre hvilken type skjerm folk har på møterom / kontorfellesskap hvor man drar opp ting på større skjerm.

- Jeg ønsker en skjerm montert på stativ med hjul, ikke veggfeste.
- Den må snakke med imac/mac/iphone/ipad. Minimum via kabel, men helst trådløst.
- 50" +

Samsung Flip hadde vært kanon, men etter kjapp lesing kan det se ut til at den ikke er kjempeglad i Apple sine produkter.

Innspill?

Hvilken som helst skjerm + en Apple TV. Det er foreløpig ingenting annet som snakker AirPlay så vidt jeg vet... Alternativet er å bruke HDMI og eventuelt et utall adaptere avhengig av modell på Mac/iPhone/iPad - alt i fra USB-C til lightning eller Thunderbolt/mini-DP.
 
Apropos - noen som har erfaring med Barco clickshare https://www.barco.com/en/clickshare
- eller lignende system?

Ja har det på jobben, hadde det på forrige også.

Synes det funker greit.

Veldig kjekt dersom man er flere som veksler på hvem som skal presentere.

Det er ikke så vanskelig å koble seg opp, men veldig mange knoter fælt allikevel. Etter å ha koblet til enheten må man lete opp og starte en .exe fil. De som bruker dette ofte kan installere software så man slipper dette, men gjester sliter ofte med å koble seg til.

Synes noen ganger det lagger litt.

Den vi har på vårt møterom får jeg ikke til å funke som to separate skjermer. Dvs man viser frem alt på skjermen, kan ikke lete frem det man vil vise på laptop og dra det over til presentasjonsskjermen. Kan heller ikke bruke Powerpoint i presentasjonsvisning der kun du selv ser notater.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Både ClicktoShare fra Barco og Samsung Flip fungerer utmerket på jobben. Har kun prøvd Windowsmaskiner der.
 
Den vi har på vårt møterom får jeg ikke til å funke som to separate skjermer. Dvs man viser frem alt på skjermen, kan ikke lete frem det man vil vise på laptop og dra det over til presentasjonsskjermen. Kan heller ikke bruke Powerpoint i presentasjonsvisning der kun du selv ser notater.

+1 på dette. Ellers fungerer det bra, synes jeg.