Skive til Datejust fra ca 1989

Medlem
6. sep. 2015
Innlegg
513
Sted
Trøndelag
Min far har en DJ TT fra ca 1989. Den er brukt som beater siden dag èn. Jeg går nå å lurer på om jeg skal kjøpe mannen en ny skive slik at han får noe variasjon. Hvor enkelt er det å skaffe skive til disse og evt hvordan er utvalget av skiver? Usikker på benevnesle på denne, men er vel en 36mm?
Skjermbilde 2019-01-19 kl. 17.53.19.png

(gammel bilde der jeg fikk sniklånt klokken)
 
Hør med en AD. Da jeg var innom Bjerke i høst hadde de et stort utvalg på lager, og det var uproblematisk å kjøpe ny skive, og få det påmontert. Det kan dog nevnes at lagerstatus ikke er tilgjengelig annet enn på butikk-pcen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ompalompa
Min far har en DJ TT fra ca 1989. Den er brukt som beater siden dag èn. Jeg går nå å lurer på om jeg skal kjøpe mannen en ny skive slik at han får noe variasjon. Hvor enkelt er det å skaffe skive til disse og evt hvordan er utvalget av skiver? Usikker på benevnesle på denne, men er vel en 36mm?
Vis vedlegg 130149
(gammel bilde der jeg fikk sniklånt klokken)

Flott DJ.
Kan det være en 16013 roman?
 
Er den fra 1989 er det vel høyere sannsynlighet for at det er 16233 det er snakk om. Har du riper på glasset? 16233 kom med safir og da bør det ikke være så mange på din

On topic: som det er skrevet av andre over er det bare å høre med AD om de har inne / kan bestille. Forhørte meg med Lervik om skive til en 16233 for en stund siden, de hadde flere å velge mellom på lager
 
  • Liker
Reaksjoner: Ompalompa og havarduf
Er den fra 1989 er det vel høyere sannsynlighet for at det er 16233 det er snakk om. Har du riper på glasset? 16233 kom med safir og da bør det ikke være så mange på din

On topic: som det er skrevet av andre over er det bare å høre med AD om de har inne / kan bestille. Forhørte meg med Lervik om skive til en 16233 for en stund siden, de hadde flere å velge mellom på lager

Good point.
Men ser at alle ettall er helt rette ( I ). Var dette på 233?
 
Spennende. :)
Er vel glasset som vil avgjøre her. Veldig like referanser.
Popper man baklokket så ser vel man det fort. Er såvidt jeg vet cal 3035 på 16013 og 3135 på 16233.

Edit:
Med kronen på 3035 stiller man tiden mot klokken, 3135 med klokken.
 
Redigert:
Takk for gode innspill. Jeg har fisket litt forsiktig for å høre om han hadde riper i glasset, og det viser seg at sertifikatet eksisterer. Her står det at den ble kjøpt 02.08.1988 hos Håkon Lian i Trondheim, med referanse er 16013.
 
Takk for gode innspill. Jeg har fisket litt forsiktig for å høre om han hadde riper i glasset, og det viser seg at sertifikatet eksisterer. Her står det at den ble kjøpt 02.08.1988 hos Håkon Lian i Trondheim, med referanse er 16013.

Morro, 88 er siste året før de gikk over til 16233. Sjekker du serienr kan du få ca produksjonsår også
 
  • Liker
Reaksjoner: Ompalompa