Sihh 2015

Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.507
SIHH er rett rundt hjørnet.

Audemars Piguet, Panerai, IWC, A. Lange & Söhne, Jaeger-LeCoultre m.m. lanserer sine novelties.

Det ryktes at AP kommer med in-house verk til sine Royal Oak Chronographer. De kom ut med en teaser idag på Facebook:

10924683_10152748217558422_1190554574653837524_o.jpg


Kronen og chrono pushere er i samme høyde. Sannsynligvis får vi endelig see-through caseback på disse urene. Proporsjonert subdials og dato (ikke trykket inn til senter som dagens har). Det er bare å glede seg :cool:

Hva håper dere på? :D
 
Jeg håper på AP ROC med in-house verk, til en pris som er den samme eller lavere enn dagens AP ROC :mrgreen:
 
Noe med morsomme komplikasjoner fra JLC ala Duometre i stål til en hyggelig pris hadde vært helt topp! Men det skjer vel neppe :rolleyes:

Hadde heller ikke sagt nei takk til en IWC Portuguese perpetual calender i stål. Det hadde vært en av mine all time favorittklokker :p
 
Den nye portugese annual har allerede blitt lansert og den er da ganske så fin ;) dessverre uaktuelt med 44mm kasse og automatisk 7-dagers.

Gleder meg mest til JLC sin lansering.
 
Redigert:
Blir utrolig spennende å se hva som lanseres i år, og er personlig mest nysgjerrig på hva JLC lanserer på haute horlogerie-fronten.

Har ordnet litt nærtid med urene fra flere av merkene, så satser på at det blir noen interessante "hands-on" reviews som dukker opp de neste ukene :)
 
Spent på prisen på Master Calendar med metorittskive som JLC allerede har sluppet. Sannsynlig å anta at dette dukker opp i løpet av messen? Eller kanskje noen har hørt noe allerede?
 
IWC har jo kommet ut med to modeller i Portuguese serien som jeg ikke falt helt for. De har også varslet forbedring av designet på den eksisterende serien. Jeg gruer meg til hva som kommer dersom de to nye "Perpetual Date-Month" og "Annual Calendar" representerer denne "forbedringen".
Jeg synes det er mer spennende hva de har varslet på innsiden, med et nytt 52000 serie inhouse verk i de fleste av portuguesene.
 
IWC har jo kommet ut med to modeller i Portuguese serien som jeg ikke falt helt for. De har også varslet forbedring av designet på den eksisterende serien. Jeg gruer meg til hva som kommer dersom de to nye "Perpetual Date-Month" og "Annual Calendar" representerer denne "forbedringen".
Jeg synes det er mer spennende hva de har varslet på innsiden, med et nytt 52000 serie inhouse verk i de fleste av portuguesene.

Det var på tide med en oppgradering av det verket. Makan på dokumentert upåletlig verk skal man lete lenge etter. Håper de øker VpH på det.
 
Redigert av en moderator:
@Guybrush Threepwood

"This movement is part of the renewed calibre 52000 calibres, which are updated versions of the 50000 family of calibres that were used up until now. They are all equipped with two main spring barrels, delivering 168 hours of autonomy, when fully wound, and the IWC signature Pellaton winding system.
The latter has been further improved: the pawls, automatic wheel and rotor bearing are now made of extremely hard, wear-resistant ceramic; and two barrels, rather than just one, build up an impressive 7-day power reserve with a frequency of 28,800 vph (4 hertz.) The 52000-calibre family now features slimmer proportions of the rotor, the improved Pellaton winding system, an engraved rotor made of solid 18-carat red gold and blued screws."

50000 serien gikk vel bare på 18000 vph.
 
Redigert av en moderator:
@Guybrush Threepwood

"This movement is part of the renewed calibre 52000 calibres, which are updated versions of the 50000 family of calibres that were used up until now. They are all equipped with two main spring barrels, delivering 168 hours of autonomy, when fully wound, and the IWC signature Pellaton winding system.
The latter has been further improved: the pawls, automatic wheel and rotor bearing are now made of extremely hard, wear-resistant ceramic; and two barrels, rather than just one, build up an impressive 7-day power reserve with a frequency of 28,800 vph (4 hertz.) The 52000-calibre family now features slimmer proportions of the rotor, the improved Pellaton winding system, an engraved rotor made of solid 18-carat red gold and blued screws."

50000 serien gikk vel bare på 18000 vph.

Lover meget bra!!
 
Redigert av en moderator:
AP kommer med Concept Schumacher, Diver for det italienske markedet, Pride of Indonesia og Limited Edition for Hour glass i Singapore!
 
Hvis den IWC'n er 40 mm så har IWC gjort noe riktig. Men tipper IWC "tar en IWC" og lager en knakanes kul/fin klokke men med en diameter og høyde som krever bruk av kjortel for å få erme over klokka.