Service

Så og si alle omega havner hos swatch group nordic i oslo uansett, det være seg om du leverer via Bjerke eller Thune..

Du burde altså kunne levere klokken til en lokal urmaker, eventuelt ringer du sgn direkte og avtaler innsending til dem.
 
Så og si alle omega havner hos swatch group nordic i oslo uansett, det være seg om du leverer via Bjerke eller Thune..

Du burde altså kunne levere klokken til en lokal urmaker, eventuelt ringer du sgn direkte og avtaler innsending til dem.

Det viste jeg ikke. Jeg trodde noen av urmakerene tok service arbeid in-house.
Uansett så har den lokale urmakeren lagt ned så her er kun Bjørklund igjen ,og de tok ikke slike servicer .

Takk for svar.
 
Bjørklund er vel forhandler av noen swatch klokker trodde jeg?

Finnes nok de som gjør det selv også, men akkurat swatch gruppen er litt spess mtp at de har verksted i Oslo.
 
Bjørklund er vel forhandler av noen swatch klokker trodde jeg?

Finnes nok de som gjør det selv også, men akkurat swatch gruppen er litt spess mtp at de har verksted i Oslo.

Bjørklund er jo delvis eid av F.E. Rasmussen (klokke og smykke imp) og de fører vel kun deres merker i den kjeden om jeg ikke husker helt feil.. Citizen, Sector,Police, Gant, Inex, Mango og noen andre!

Er vel noen urmakere som tar slike servicer hos seg selv:) Lervik gjør vel det? Alf Lie, Christensen, ødegaard osv.. Og flere av de "gammle dagse" urmakere gjør nok dette så lenge det ikke er snakk om Omega med co-axial! Ellers er jo altid Swatch Group et alternativ.
 
Jeg har tatt service på en Seamaster hos en Protid-urmaker, han gjorde det selv og sendte ikke til Swatch Group. I øyeblikket har jeg en annen Omega inne hos Enger Ur i Bygdøy Allé, og de gjør det også selv på eget verksted. Jeg er nokså sikker på at Enger ville kunne ta service på en Omega (som ikke har co-axial) om du sender den i posten til dem. Ring dem og hør!
 
Bjerke sendte i hvert fall smp'en min til SGN, men ser jo at de "enkle" fint kan serves lokalt.

Har sikkert hatt noe med arbeidsmengde etc å gjøre hos Bjerke.. En slik som din SMP burde de fint kunne ta på eget verksted:)

Kan forresten legge til at det kommer nye reparasjons avtaler fra SG nå på nyåret som setter krav til de urmakerne som skal skru på blandt annet Omega, Longines og Rado. De må ha slikt og slikt utstyr for å kunne utfører reparasjoner og bestille deler.. Så dette kan nok utelukke noen urmakere om de ikke vil bruke x antall kroner på å kjøpe seg "lov" til å skru på disse merkene!