Service og verdivurdering av vintage Rolex i Oslo

Medlem
5. aug. 2011
Innlegg
24
Sted
Oslo
Hei!

Jeg har en vintage Rolex GMT som jeg vurderer å få en oppdatert verdivurdering på (forrige er fra Alf Lie). I den forbindelse tenker jeg også service. Hvor hadde dere levert den i Oslo?

Det ene stedet jeg sjekket skulle ha kr 2000 for en verdivurdering, og det er ikke aktuelt. Kan ikke forstå at prisen på dette har økt så mye for en så liten jobb.

Takk for innspill :)
 
Service: En av to medlemmer her inne?
Verdivurdering: Datapunkter fra ulike fora / markedsplasser?
 
Takk. Jeg vet sånn ca. hva den er verdt, men jeg ønsker å få forsikringsselskapet til å forstå at den har en annen markedsverdi enn det som fremgår av dokumenter fra Alf Lie langt tilbake i tid. Kjøpte den brukt i 2011, men husker ikke hva selger sa om service. Den går fremdeles strøkent, men trolig greit med en service snart. På den annen side redd for å klusse det til hos feil folk når den tross alt går «perfekt» nå.
 
Hvis den går "perfekt" nå og måler bra på en 1000-kroners Timegrapher; don't fix it as it ain't broken.

Takst? Det er jo utfordringen med vintage. Men, kanskje det har endret seg. Se på det svenske klokkeforumet, der en AD har utstedt en verdivurdering som både nevner listepris på et moderne ur - men også verdien i markedet p.t.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pepsi
Hei!

Jeg har en vintage Rolex GMT som jeg vurderer å få en oppdatert verdivurdering på (forrige er fra Alf Lie). I den forbindelse tenker jeg også service. Hvor hadde dere levert den i Oslo?

Det ene stedet jeg sjekket skulle ha kr 2000 for en verdivurdering, og det er ikke aktuelt. Kan ikke forstå at prisen på dette har økt så mye for en så liten jobb.

Takk for innspill :)

Takst og evt. service kan Urmakermester Lars Christian Tidemann hjelpe deg med.
Eikelundveien 21, 0588 Oslo.
 
  • Liker
Reaksjoner: timeless1971 og Pepsi