Service og polering?

Trulle75

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2012
Innlegg
2.195
Sted
Oslo
Hei
Jeg ser på eldre IWC kronograf som må ha storservice og evnt en polering.
Hva kan det koste hos IWC og en uavhengig feks Simen?
 
Ingen som har noe forsiktig anslag angående servicetid hos IWC nå for tiden?

Jeg fristes til å sende min nyervervede Big Pilot på full service inkludert polering (det er jo ikke jeg som har ripet den - det vil jeg jo gjerne).

Men - om vi snakker komiske tider venter jeg kanskje litt. Det virker som om den plukker opp power reserve helt utmerket og holder tiden forholdsvis godt.
 
Lämnade min 371808 hos bjerke i mars. Den förväntas returnerad från IWC i dagarna. Så inte helt ett år, men nästan ;)

Lycka till
 
  • Wow
Reaksjoner: Carrera
Trenger du bare polering nå kan jeg foreslå Urkosmetikk, Erik Raaen
urkosmetikk@gmail.com tel.: 452 46 484
holder til i Bærum

Denne godbiten tenker jeg helt klart fortjener en service. Det er ukjent servicehistorikk på den som jeg egentlig da forventer er "ikke servet". Samtidig er den lite brukt, og er angivelig tidligere eid av ansatt som forhandler IWC, så det er ikke fullstendig utenkelig at klokken har vært åpnet og tenkt "alles gut".

Uansett - tenker full service og skal forsøke å finne ut av om det er deler IWC bytter på disse. Mener å ha lest noe om oppgradering til keramiske deler i verket da dette er en 2011 (god gammel traver med andre ord).

Og @Ceramic, det var ... "for lenge". Jeg klarer meg ikke uten i nesten et år, kjenner jeg. Da får jeg vurdere de mer lokale variantene - for de vet jeg finnes og det tar ikke et år, men samtidig får jeg ikke nødvendigvis byttet overnevnte deler til keramikk. Nå har klokken fungert fint uten siden 2011, så det skal nok gå bra.

Men - tusen takk for godt tips!
 
Denne godbiten tenker jeg helt klart fortjener en service. Det er ukjent servicehistorikk på den som jeg egentlig da forventer er "ikke servet". Samtidig er den lite brukt, og er angivelig tidligere eid av ansatt som forhandler IWC, så det er ikke fullstendig utenkelig at klokken har vært åpnet og tenkt "alles gut".

Uansett - tenker full service og skal forsøke å finne ut av om det er deler IWC bytter på disse. Mener å ha lest noe om oppgradering til keramiske deler i verket da dette er en 2011 (god gammel traver med andre ord).

Og @Ceramic, det var ... "for lenge". Jeg klarer meg ikke uten i nesten et år, kjenner jeg. Da får jeg vurdere de mer lokale variantene - for de vet jeg finnes og det tar ikke et år, men samtidig får jeg ikke nødvendigvis byttet overnevnte deler til keramikk. Nå har klokken fungert fint uten siden 2011, så det skal nok gå bra.

Men - tusen takk for godt tips!


Ett år är ju långt från normal praxis, Bjerke strulade till det endel i starten då dem skulle serva uret inhouse. Det blev sänt till IWC i början av oktober så 2-3 mnd oavsett om Bjerke tar det själva eller sänder den vidare är nog ett realistiskt estimat.

Bjerke har ryddat upp fint i det och varit professionella och ärliga hela vägen. Jag hade nog leverat den till Bjerke eller annat AD och fått det gjort ordentligt av IWC om jag var dig, även med min service historia i bakhuvudet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hreple