Selgere og forhandlere av vintage man kan stole på

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Innlegg
2.817
Sted
Oslo
Etter en del spørsmål på PM samt et godt forslag fra @DoDe, oppretter jeg en good guy liste over forhandlere og selgere der ute som vi har kjøpt vintage av, og som er til å stole på. Og da tenker jeg på det kommersielle her. All due dilligence vedr. originalitet er slik jeg ser det kjøpers ansvar (spørsmål til selger, egne undersøkelser, spørre "fagfolk" her på Tidssonen eller andre klokke-fora).

Ser ikke for meg noen regler her, kun en lenke eller brukernavn samt en kort beskrivelse av kjøpsopplevelsen. Når det begynner å bli mange av dem, kan vi vurdere å samle dem opp i denne første-posten.

Her er noen jeg har hatt gode erfaringer med:

Amsterdam Vintage Watches
God opplevelse, både i butikk og på nett. God service!


Blower's Jewellers, UK
Proffe, kjappe, erfarne selgere. Gode og sikre løsninger for shipping. Mest nytt, men også noe vintage.

Moon Watch Time pieces
Eneste forhandler jeg har gjort en Wire Transfer med (!), gikk bra veldig hyggelig å gjøre business med.
 
Redigert av en moderator:
Ebay-brukere:
rocco.67
clm1002

Kjøpte en vintage Tissot fra rocco.67. Når jeg fikk den hadde cannon pinion blitt såppass løs at viserne (minutt og time) ikke ville bevege seg. Når jeg tok kontakt med han var han rask å komme frem til en god løsning og sendte meg en klokke med et fungerende urverk som jeg kunne bruke til deler. Anbefales!

Kjøpte en vintage Seiko fra clm1002. Veldig gode beskrivelser og han var veldig ærlig med hva som var originalt og hva som var aftermarket. Det er en veldig fin good guy-kvalitet.


Forumbrukere:
reckness

reckness har bruker på mange forskjellige forum, blant annet WUS, Timezone, MWR osv osv. Han var en fornøyelse å handle med og klokken var helt etter beskrivelsen.

Finn-selgere:
Dag Braanaas

Dag har alltid nøyaktige og gode beskrivelser. Har bare handlet én klokke fra han sålangt og den var bedre enn forventet :)
 
Redigert:
Flott tråd!

Skal på en liten USA turne til sommeren, og lurte på om noen hadde tips til forhandlere i Miami, LA eller New York?

Er flere som skal som har en over middels klokkeinteresse, så kommer til å google meg frempå uansett, men alltid godt med litt bakgrunn herfra. Kommer også til å legge ut mine erfaringer her etter turen..

Satser på noen Omega og Seiko kupp !
 
Flott tråd!

Skal på en liten USA turne til sommeren, og lurte på om noen hadde tips til forhandlere i Miami, LA eller New York?

Er flere som skal som har en over middels klokkeinteresse, så kommer til å google meg frempå uansett, men alltid godt med litt bakgrunn herfra. Kommer også til å legge ut mine erfaringer her etter turen..

Satser på noen Omega og Seiko kupp !

Foreslår at du søker i forumet, det er flere som har gitt reisetips til disse stedene.

Gitt tråden (forhandlere vi kan stole på) har jeg personlig ikke vært på alle disse som Hodinkee nevner i NY og kan ikke gå god for dem. Men de er verdt å besøke:

https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=214100155030769083619.00047c607b771f41482ec

Tror også at du vil få flere gode tips eventuelt, hvis du oppretter en egen tråd under "klokkediskusjon". :)

God tur!
 
Analogshift.com har bra ord på seg. Sjekk sidene og se om du finner noe. Så sender du en mail som du stiler til James, hilser fra Minuteman og sier du skal ha like god handel som han fikk ;)