Seiko "Tuna"-tråden

Dere som har SBBN031/33/35, hvor store håndledd har dere? Vurderer kjøp, men med 17.5 rundt håndleddene frykter jeg at den blir for meget..
 
16,75

A5E449EA-8C67-47FE-8B59-A98E991F0833.jpeg
 
Jeg har blitt påvirket og dere er påvirkningsagenter alle sammen!

Trodde ikke jeg brydde meg om Tunamodellene, at de var digre klumper, at de var for store, stygge og dyre og ikke kan brukes uten et tykt lag neopren mellom klokke og arm. Men det gir seg jo aldri med bilder og artikler om dem.

All denne inputen sammen med min beundring for hva Seiko har gjort med kvarts gjennom åttitallet gjorde at jeg ble et lett offer når denne artikkelen av Michael Stockton på Fratello kom.
https://www.fratellowatches.com/tbt-seiko-7549-7010-tuna-can-40-years-bold/

P7210075.jpg


Kanskje det finnes en Tuna for meg også?
Men jeg tviler fortsatt, og det er derfor jeg spør her;
Er det noen som har en 7549-7010, SNNB031/33/35 eller andre 47 mm Tunamodeller som er villig til å låne, leie, byttelåne meg sin for et par dager for å teste om jeg kan bruke en sånn kladd?

vennlig hilsen
Lars Birger
 
Redigert:
Hadde en 7549-7010 for noen år siden og de bærer bemerkelsesverdig smått og tilnærmet identisk med de nye SOLAR-variantene som ble lansert i fjor. Regner med at snnb variantene er litt tykkere, men størrelsen på disse er ingenting å være nervøs for. Liker man stygge klokker så finnes det ingenting bedre enn TUNA :D:D

Jeg har blitt påvirket og dere er påvirkningsagenter alle sammen!

Trodde ikke jeg brydde meg om Tunamodellene, at de var digre klumper, at de var for store, stygge og dyre og ikke kan brukes uten et tykt lag neopren mellom klokke og arm. Men det gir seg jo aldri med bilder og artikler om dem.

All denne inputen sammen med min beundring for hva Seiko har gjort med kvarts gjennom åttitallet gjorde at jeg ble et lett offer når denne artikkelen av Michael Stockton på Fratello kom.
https://www.fratellowatches.com/tbt-seiko-7549-7010-tuna-can-40-years-bold/

P7210075.jpg


Kanskje det finnes en Tuna for meg også?
Men jeg tviler fortsatt, og det er derfor jeg spør her;
Er det noen som har en 7549-7010, SNNB031/33/35 eller andre 47 mm Tunamodeller som er villig til å låne, leie, byttelåne meg sin for et par dager for å teste om jeg kan bruke en sånn kladd?

vennlig hilsen
Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
De 2 beste bildene jeg har som illustrerer størrelsesforskjellen. Solar er på tykk zulu så den bygger ca 1,5 mm høyere enn på gummiremmen
Screenshot_20190307_194742_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20190307_194804_com.android.gallery3d.jpg
 
Min Seiko "Tuna". Prospex Solar Diver, ref. SNE535.

155964
155965


Litt info:


 
Ny inn i dag!
Den ser litt trasig ut fordi jeg rakk såvidt å rive av plasten med fingre som svetter smult og næringsmiddelfett (før jeg så pisset vekk et par minutter på å beundre den utrolig smuuude sekundviseren, så det var visst ikke så voldsomt hast med det likevel) og brøle litt av glede.
Førsteinntrykk:
- Faktisk mindre enn jeg ble ledet til å tro (sikkert en god ting)
- Steike for et heftig ur!
Skal dra over klokka med en ren klut og gi den litt tid, så kommer jeg tilbake med noe som er hakket mer festlig, selv om det aner meg at det andre førsteinntrykket mitt kommer til å bestå.
20200220_141855~2.jpg
 
Er det en 009 eller en 013? Vurderer ta med meg en slik selv fra Japan, definitivt noe av det kuleste man får til 25k.
 
Er det en 009 eller en 013? Vurderer ta med meg en slik selv fra Japan, definitivt noe av det kuleste man får til 25k.
Det er en 013. Jeg kan nesten bare anbefale å raske med deg en når du har muligheten. Selv kjøpte jeg fra Gnomon til en smule mer enn det, men jeg synes ikke prisen var direkte utrivelig heller.
Grattis med en meget kul Tuna. Vi tåler glatt flere bilder av denne.
Takk!
Jeg skal prøve å få rotet fram laderen til kameraet mitt og tatt noen litt bedre bilder enn det jeg får til med telefonen, så jeg kanskje får fram de små forskjellene i finisjeringen. Jeg liker veldig godt hvordan den matte shrouden har noen mer glossy partier.
Ellers tåles det å sies at gummireima er ufattelig myk og god, langt bedre enn noen annen gummistropp jeg har prøvd hittil.