Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Mer fra WUS:

newskx.jpg
 
Liker svært dårlig den S-en, ikke minst synes jeg ikke mesh passer særlig på skx-kassen. Håper ikke disse blir sånne 100 meters, sånn som de citizen kom med, som ligner på ny0040 men ikke er det.

Edit: 10 bar, ja. Kjipern
 
Fikk en snzg i posten idag, krona vil ikke låse seg går bare rundt og rundt.
Noe quick fix på det eller er det bare å sende den inn igjen?
 
Fikk en snzg i posten idag, krona vil ikke låse seg går bare rundt og rundt.
Noe quick fix på det eller er det bare å sende den inn igjen?

-Dumt spørsmål, men er du sikker på at kronen er gjenget på disse? (Kan ikke huske at den jeg så på var det, men kan ta feil...)
 
Det er i det minste bra at chapter ringen er i kontrast til resten av skiva, så man virkelig kan se hvor dårlig den liner opp med timesmarkørene... :D
 
Jeg synes den nye Seiko 5-serien ser temmelig bra ut, og den nye logoen er etter min mening uendelig mye finere enn den som er i dag. Jeg har 3 stykk Seiko 5 ur i dag, mye klokke for pengene, men det eneste jeg ikke liker er logoen og mangelen på skru-krone. Det blir litt som med Orient, hadde det ikke vært for den redselsfulle logoen ville jeg nok hatt minst én Orient i samlingen).

Men jeg frykter at også disse er minst 41mm. Er det noen som vet de ytre målene på den nye 5-serien?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: centro
Jeg synes den nye Seiko 5-serien ser temmelig bra ut, og den nye logoen er etter min mening uendelig mye finere enn den som er i dag.
[...]
Men jeg frykter at også disse er minst 41mm. Er det noen som vet de ytre målene på den nye 5-serien?
Enig i at den nye 5-logoen ser bedre ut enn den gamle, så det er jo et pluss.

Ang størrelse så vet jeg ingen ting, men de ser jo dønn like ute som SKX, så da er det vel naturlig å anta at de ikke har endret noe på det ytre...?
Personlig er jeg fornøyd med størrelsen, men der er det jo selvsagt forskjellige ønsker og behov.
 
Siden det det ut som om det er sant denne gangen ble jeg vel kjøpe en SKX. Særlig siden 7548 har vist meg at den ikke virker så stor som målene sier.

Alle de andre (nesten) seikoene mine har Kanji dato. Finnes det SKX er med det lett tilgjengelig?

Lars Birger
 
Du har rett. Akkurat denne forflatningen av modellhierarkiet har Seiko holdt på med en stund nå. Fjerning av Marinemaster-skriften og introduksjonen av Prospex-logoen er vel det største eksempelet. Jeg liker det ikke, og lurer på om det kan ha noe å gjøre med et ønske om større differensiering mellom GS og Seiko, hvor de vil unngå at noen klokker som bærer det vanlige Seiko-navnet skal bli for eksklusive?

Jeg leser sikkert for mye inn i det nå. Sannsynligvis er det bare en "lur" idé fra markedsføringsavdelingen om å strømlinjeforme modellgruppene.

Uansett, her er litt flere bilder av disse nye Solar-tunaene fra bla. aBlogtoWatch og Hodinkee. :)

a763c8e2-31f1-4381-8c34-39411a843c7d-jpeg.956843


1f1611ea-eccc-46d8-b8d4-ab0ae8756a0f-jpeg.956844


5e120eb4-9a02-4dcd-9ed7-c3856b349305-jpeg.956845


3H0A9750.jpg


3H0A9728.jpg


3H0A9754.jpg


3H0A9780.jpg


Jeg digger den grå!

Noen som vet om disse reimene selges løst?
 
Fikk du testet den reima? Jeg har vurdert den selv.


Ja, jeg har testet og brukt den ganske mye. Konklusjonen er at dette er den eneste gumiremmen jeg liker!

F81723A7-A03C-4180-BE9D-7CEDDA0B7644.jpeg

Den er passe myk, lukter passe vanilje, samler ikke opp støv og blir ikke særlig svett.

3714AE54-B2B9-4F76-88E7-962B12D4FF96.jpeg


Jeg har min 7548 (form og størrelse som SKX) på en GL831 fra Uncle Seiko og det er en match made in Seiko ...

0C9D5DAA-B215-4B1D-82E9-E7FD0C87D488.jpeg

Jeg opplever mange gummireimer som enten for stive, Seiko Z22 for klissete, Barton i silikon, eller for tykke som Crafter Blue. De siste må strammes så hardt at det blir ubehagelig for at ikke klokka skal stå opp fra hånda. Etter en tre ukers tid på hånda har også remmen fått en passe bøyd fasong som gjør den enda bedre.

9C5B58F7-04AA-4139-85E1-06838586FBAD.jpeg


F4FF0FA5-84EB-49AA-9608-84E8A023651D.jpeg


På GL381 har Uncle Seiko funnet en perfekt match som gjør at klokka sitter nesten perfekt på håndleddet. I tillegg er kvaliteten høy, uten flash i støpekanter ujevnheter eller annet tøys. Faktisk er jeg så fornøyd at jeg kjøpte en til for bruk på min 6306.

vennlig hilsen Lars Birger
 
Redigert: