Seiko-tråden – løst og fast om Seiko


Jeg har hatt SuperJubilee på min SKX009 i snart 2 år nå, og den har holdt seg bra. Oppleves som tung, komfortabel og med MYE mindre flex enn Jubileelenka fra Seiko.
Det som er negativt er arbeidet som er gjort med å sette den sammen, et par av leddene står litt skeivt. Og gjengene på skruene oppleves ikke som smørmyke å skru inn og ut. Det samme har jeg opplevd på enn SuperOyster.
Men uansett en god oppgradering sammenlignet med original Jubilee.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hva med http://klokkerogreimer.no/meshlenker ? :) Ser folk på Klokkeriet skryter av denne nettbutikken.

Jeg har hatt en slik - kjøpt fra Wjean men helt identisk.
ikke topp kvalitet på håndverket (masse loddetinn klæddet på for å stive opp clasp-siden), claspen skranglet fælt og det varte ikke lenge før "låsenaglen" falt av og claspen ble ubrukelig.
Opplevde også at en skrue mistet hodet, selv uten å skru hardt til.

Jeg ville lagt litt mer penger på bordet og gått for en strapcode lenke med bedre clasp.
Har ikke prøvd dem selv, men de ser da i alle fall bedre lagt ut på bilder.
 
Da kan det fort være at det er greit å legge litt mer i potten ja. Tenkte å prøve perlonreimen de har fra Eulit litt etterhvert. Ser meget bra ut. ;)
pb160428.jpg
 
Har bestilt meg en SRPA21, har en SKX009 fra før av. Blir spennende å se hvem som blir værende etter litt bruk.
 
Jeg kjøpte meg en Borealis gummi reim, lik Isofrane. De orginale springbarsene på min Seiko Padi er for tykke, er det noen som har tips til bars som passer, og er like trygge?
 
Jeg kjøpte meg en Borealis gummi reim, lik Isofrane. De orginale springbarsene på min Seiko Padi er for tykke, er det noen som har tips til bars som passer, og er like trygge?

Vet ikke om nye spring bars, men jeg har samme klokka, på samme reima og brukte originale springbars, var trangt men det gikk
 

Vedlegg

  • IMG_2252.JPG
    IMG_2252.JPG
    74,3 KB · Visninger: 0
Hmm, ja gikk hos meg og, men nå får jeg ikke springbarsene ut igjen :D Og gummiremen ble "dratt" smalere, så nå ser det ut som om jeg har en 20mm rem på 22mm lugs.
 
Angående den mm300 strapcode lenka, ligger det en tråd ute på thewatchsite som heter :Strapcode MM Oyster bracelet....

Ser ut til at det så langt er ingen som har noe til overs for disse nye endlinksene. Upresise og harmonerer ikke med klokka. Synd at strapcode ikke kunne legge litt mer arbeid i dette produktet.. skuffet :(

155B50EA-4B02-4331-BEC8-6849794C7DC5_zpspuvxgweq.jpg
92B87501-FAD2-4F3C-BC1C-5D65C0E65C27_zpsknxedncm.jpg
565A9BA8-D081-487F-9790-5110825D5474_zpscaghbd7d.jpg
1E8CF13F-A901-481C-BCF3-6369E496D10D_zpsjdekr1qd.jpg
 
Redigert:
Hmm, ja gikk hos meg og, men nå får jeg ikke springbarsene ut igjen :D Og gummiremen ble "dratt" smalere, så nå ser det ut som om jeg har en 20mm rem på 22mm lugs.

Hmm, har ikke prøvd å få de ut igjen før jeg leste at du ikke fikk de ut igjen, så matte prøve. Får de ikke ut igjen jeg heller
 
Ja, det er jo spesielt.

Har en SKX009 på vei inn nå, men valgte å kjøpe med gummireim da de originale lenkene ikke får noe skryt på nettet, men på en klokke til rundt 2000,- er det jo noe annet.
 
Original jubilee lenka på skx føles lett, billig og skranglete. Men dette gjør også at den er utrolig behagelig. Jeg ville kjøpt skx med denne lenka og handlet en flat vent (DAL1BP) reim i tillegg :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og TubaTom
Er det ikke ganske god originallenke på en såpass dyr klokke som MM300?

Jeg synes mm300 får litt for mye høgg pga. lenken sin.
Ja, Marinemaster er en relativt dyr klokke, men til prispunktet den er på, er vel ikke lenka så ille?
Jeg uttaler meg litt på tynt grunnlag her, men noe sier meg at en ny omega lenke er bedre enn mm300 sin,(ofte blir disse to klokkene sammenliknet) men så koster og omegaen 2x mm300