Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Nydelig sak, har du mer detaljer om modellnavn, hvor den kan kjøpes?

Modellnavn er
Seiko Presage SRQ019 og SRQ021. 019 har hvit skive, og 021 har sort skive.

De er limitert til 1000 eksemplarer av hver.
Blir dermed sjeldne etterhvert.

Urmaker Jermstad i Molde er plassem å ta kontakt om du er interessert.

Lykke til
 
Modellnavn er
Seiko Presage SRQ019 og SRQ021. 019 har hvit skive, og 021 har sort skive.

De er limitert til 1000 eksemplarer av hver.
Blir dermed sjeldne etterhvert.

Urmaker Jermstad i Molde er plassem å ta kontakt om du er interessert.

Lykke til

Grøtteland i Sandnes har også en av dem. Mener å huske at det var den med sort skive. Veldig forseggjorte klokker, men prislappen da... Lurer på om det ikke var en tier fra 28 000 kroner!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Grøtteland i Sandnes har også en av dem. Mener å huske at det var den med sort skive. Veldig forseggjorte klokker, men prislappen da... Lurer på om det ikke var en tier fra 28 000 kroner!
Føler du den er høgt prisa?
Eg endte jo opp med Speedy 57 som chrono istedet for denne, så eg fekk liksom aldri sjekka opp kvalitetsfeeling etc.

Denne serien skal vell vere plassert mellom Prospex og Grand Seiko sånn på «Seiko rangstigen»?
 
Føler du den er høgt prisa?
Eg endte jo opp med Speedy 57 som chrono istedet for denne, så eg fekk liksom aldri sjekka opp kvalitetsfeeling etc.

Denne serien skal vell vere plassert mellom Prospex og Grand Seiko sånn på «Seiko rangstigen»?

De er sikkert verdt det når en sammenligner med andre klokker i denne prisklassen. Men den er tjukk (15,2 mm) til å være en dressklokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
De er sikkert verdt det når en sammenligner med andre klokker i denne prisklassen. Men den er tjukk (15,2 mm) til å være en dressklokke.
Speedy 57 har jo 9300 urverket. Dette bygger, og den er 16,5mm. Fungerer dog som dressur pga utforming av kassen IMO. Så kassens form er viktig med tanke på «følt» høyde IMO.

Spennende å se om det dukker opp bilder av Presage serien i dagens klokke tråden...

-Oddemann-
 
Jeg har jo en Presage, dog ikke luksusutgaven referert til ovenfor. Dette er sarx041.


Presage1.PNG
Presage2.PNG
 
Hei.

Oppretter en snikksnakk-tråd her, da det finnes altfor mange små spørsmål som man lurer på, men ikke kan ta opp i en allerede passende tråd.

Så, derfor...

Hvor får man tak i en skikkelig kvalitetsjubilee til 6309-7290? Den er vel ganske så lik SKX, men der kan kanskje @seikoskar hjelpe meg?
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone og seikoskar
strapcode.com er vel kjent for å ha gode lenker, men har ikkje sjekka om dei har den du er på leit etter @Preacher :)
 
Strapcode er solide fra ende til annen. Endlinksene er og pent utført og holder høyden inn mot kassen ( Seiko sine endlinks danner en konkav kurve). Eneste jeg sliter med når det gjelder jubilee lenka til strapcode, er de to hamster renna som kobler lenka til endlinksene.
 
Jeg synes faktisk Seiko sin skx-jubilee er ganske bra. Til 6309-7290 passer den perfekt. Gir riktig vintage look. Optimalt burde man selvsagt hatt en Z-199 som er solid link 22-16 taper. 7548-folket kjenner til denne :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Noen som har tips på hvor jeg burde lete for å finne en kosher 6105-8110/9?
 
Jeg synes faktisk Seiko sin skx-jubilee er ganske bra. Til 6309-7290 passer den perfekt. Gir riktig vintage look. Optimalt burde man selvsagt hatt en Z-199 som er solid link 22-16 taper. 7548-folket kjenner til denne :)
Takk for tips! Da får vi se hva man ender opp med. Eneste jeg vet, er at jeg kunne tenkt meg jubilee på den nå når jeg får den servet og i tipp topp stand igjen. Burde kanskje vært en tidsriktig? :)
 
Hickmanwatches i UK har en for salg. Ellers kan du legge ut en WTB på thewatchsite.com
Der er det mange storsamlere av 6105
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Hvor handler man custom parts (bezel etc.) til SKX?
Tenker f.eks Yobokies og lignende