Official Timekeeper
Visit Casio
00:00:00

Seiko-snakk. Løst og fast om Seiko

msp

Reg.
15. mai 2013
Jeg har en skx007 som går flere timer for fort. Er dette noe det er noe poeng å få fikset, eller er det billigere å kjøpe en ny klokke?

Reg.
18. november 2014
Sted
Oslo
Jeg har en skx007 som går flere timer for fort. Er dette noe det er noe poeng å få fikset, eller er det billigere å kjøpe en ny klokke?
Mulig den er magnetisert hvis den plutselig har begynt å gå for fort, få en urmaker til å sjekke den. I verste fall er det rimelig å få byttet hele urverket, man får kjøpt nytt urverk på nettet til noen hundrelapper.

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
Reg.
14. november 2014
Sted
Grimstad
Fikk en snzg i posten idag, krona vil ikke låse seg går bare rundt og rundt.
Noe quick fix på det eller er det bare å sende den inn igjen?

Reg.
8. mars 2018
Sted
Hareid
-Dumt spørsmål, men er du sikker på at kronen er gjenget på disse? (Kan ikke huske at den jeg så på var det, men kan ta feil...)

fredskijj

Støttemedlem
Reg.
15. juni 2016
Sted
Oslo
Disse har vel ikke skrukrone? 100-meterne pleier ikke ha skrukrone såvidt jeg vet?

MrFinale

Støttemedlem
Reg.
27. januar 2013
Sted
Trondheimsområdet
Du har rett. Akkurat denne forflatningen av modellhierarkiet har Seiko holdt på med en stund nå. Fjerning av Marinemaster-skriften og introduksjonen av Prospex-logoen er vel det største eksempelet. Jeg liker det ikke, og lurer på om det kan ha noe å gjøre med et ønske om større differensiering mellom GS og Seiko, hvor de vil unngå at noen klokker som bærer det vanlige Seiko-navnet skal bli for eksklusive?

Jeg leser sikkert for mye inn i det nå. Sannsynligvis er det bare en "lur" idé fra markedsføringsavdelingen om å strømlinjeforme modellgruppene.

Uansett, her er litt flere bilder av disse nye Solar-tunaene fra bla. aBlogtoWatch og Hodinkee. :)

Jeg digger den grå!
Noen som vet om disse reimene selges løst?

Reg.
26. oktober 2015
Sted
Oslo
Fikk du testet den reima? Jeg har vurdert den selv.

Ja, jeg har testet og brukt den ganske mye. Konklusjonen er at dette er den eneste gumiremmen jeg liker!

F81723A7-A03C-4180-BE9D-7CEDDA0B7644.jpeg

Den er passe myk, lukter passe vanilje, samler ikke opp støv og blir ikke særlig svett.

3714AE54-B2B9-4F76-88E7-962B12D4FF96.jpeg

Jeg har min 7548 (form og størrelse som SKX) på en GL831 fra Uncle Seiko og det er en match made in Seiko ...

0C9D5DAA-B215-4B1D-82E9-E7FD0C87D488.jpeg

Jeg opplever mange gummireimer som enten for stive, Seiko Z22 for klissete, Barton i silikon, eller for tykke som Crafter Blue. De siste må strammes så hardt at det blir ubehagelig for at ikke klokka skal stå opp fra hånda. Etter en tre ukers tid på hånda har også remmen fått en passe bøyd fasong som gjør den enda bedre.

9C5B58F7-04AA-4139-85E1-06838586FBAD.jpeg

F4FF0FA5-84EB-49AA-9608-84E8A023651D.jpeg

På GL381 har Uncle Seiko funnet en perfekt match som gjør at klokka sitter nesten perfekt på håndleddet. I tillegg er kvaliteten høy, uten flash i støpekanter ujevnheter eller annet tøys. Faktisk er jeg så fornøyd at jeg kjøpte en til for bruk på min 6306.

vennlig hilsen Lars Birger

Sist redigert:
Reg.
2. mai 2019
Sted
Bergen
Hei!

Jeg kjøpte nylig en brukt snkk45. Har stilt både tid og dato etter «eget hode” / Men begynte å lese litt i ettertid om når man ikke «bør» stille klokken, etc.

Klokken har ukedager på spansk og engelsk, og jeg har klart å stille den inn slik at den går riktig - når det nærmer seg 12 ved midnatt , så ser jeg at dag og dato begynner å endre seg. Den slår først om til spansk ukedag, men om morgenen når jeg skal bruke den er den på engelsk. Jeg trodde at alt var i orden, men har merket at den mister noen minutter om dagen, og i dag merket jeg at den hadde stoppet helt opp mens jeg gikk med den. Hva kan årsaken til dette være?
2) jeg så et klipp på YouTube om at dersom man så at klokken holdt på å skifte dag/dato ( at det ikke stod på en rett linje) så var noe feil? Men det høres helt merkelig ut?

Hilsen en som har null peiling på klokker, kjøpte snkk45 fordi jeg tilfeldigvis kom over den og synes den var fin.