Seiko SKX007J og SKX007K - Hva er forskjellen?

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Innlegg
6.316
Sted
Vestlandet
Forstår det slik at "J" er produsert i Japan.
Hvor er så "K" modellene produsert? Korea?

Hva er forskjellen ellers? Har lagt merke til at det står "made in Japan" på skiva til "J" modellene.
Er dette tilfelle på "K" modellene også?
 
Jeg har forstått det slik at K modellene kan være produsert flere steder. Det står iaf ingenting på skiven min om hvilke land den er fra.
 
Hvordan er finishen på denne?

@UJU

Hahaha.
Skikkelig fresh...
Ligger fullstendig uhypet i boksen fremdeles.

Her er den:
12479127_1670335959883743_350240229_n.jpg
 
Forstår det slik at "J" er produsert i Japan.
Hvor er så "K" modellene produsert? Korea?

Hva er forskjellen ellers? Har lagt merke til at det står "made in Japan" på skiva til "J" modellene.
Er dette tilfelle på "K" modellene også?

Ser ikke at nettforhandlerne lenger gjør et poeng av denne forskjellen, eks på creationwatches er kun SKX009K (ikke J) tilgjengelig.

For øvrig syns jeg SKX-ene er som røverkjøp å regne. Digger disse klokkene! Pepsi på jubilee til en brøkdel av Rolex-priser:) I tillegg til fantastisk pris og produkt så er tilgjengelighet og leveringsbetingelser fra andre siden av kloden uklanderlig (kun 2-4 dagers levering!). Jeps!
 
  • Liker
Reaksjoner: seikoskar
Tar denne opp igjen. Er J-varianten verdt 500,- mer enn K-varianten? Tenker å bestille fra CW.
Har hatt begge varianter ørten ganger, merker ikke forskjell. K skiva er renere og penere, men det er vel det eneste som er merkbart. Noen mener finish på J er hakket bedre, men det tror jeg har mer å gjøre med om du har flaks med akkurat den klokka du får. Noen K har gått jævlig presist, noen mindre bra. Samme gjelder J'ene jeg har hatt.

Men nå sist kjøpte jeg en J. Tenkte at jeg skulle beholde denne, så da spilte jeg like så godt safe og putta inn noen hundrelapper mer. Liker å tro at man får det man betaler for, men i dette tilfellet er jeg litt usikker! Uansett, J'en min går veldig bra, ser bra ut og alt er linet opp slik det skal være.

Sannsynligheten for at du selger SKX'en er høy (og så kjøper den igjen senere!). Første gang ville jeg derfor spart hundrelappene og gått for K med billigste gummireim. Reima bytter du uansett.

Tenker nå jeg da...
 
Første gang ville jeg derfor spart hundrelappene og gått for K med billigste gummireim. Reima bytter du uansett.

Ved kjøp av ny SKX, feks fra creationwatches.com, ville jeg betalt 86 kr mer for varianten med den herlige skranglete lenka. Gummireima er ubrukelig uansett, så kan du heller supplere med noen bedre reimer :)
 
Ved kjøp av ny SKX, feks fra creationwatches.com, ville jeg betalt 86 kr mer for varianten med den herlige skranglete lenka. Gummireima er ubrukelig uansett, så kan du heller supplere med noen bedre reimer :)
Skranglelenka er også ubrukelig!
 
Takk for svar! Hvis vi hopper bort fra lenker og reimer og går tilbake til spørsmålet mitt ;) er J verdt 500,- mer enn K? Og nei, jeg kjøper ikke for å selge så denne blir en hverdagsklokke fremover :)
 
Takk for svar! Hvis vi hopper bort fra lenker og reimer og går tilbake til spørsmålet mitt ;) er J verdt 500,- mer enn K? Og nei, jeg kjøper ikke for å selge så denne blir en hverdagsklokke fremover :)
Fremdeles ikke verdt 500 mer. Og K har som sagt hakket renere/penere skive.
 
K har finest skive, og skrangle-lenken er nydelig. Har hatt super-jubilee, men synes den originale er finere, og den er også veldig komfortabel. Kvalitetsfølelsen er derimot ikke særlig høy, men funksjon og utseende er topp. Mener jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen