Seiko 5 Automatic Monster Diver Japan SRP311J1

Ja Seiko leverer kvalitet/pris, og ihvertfall når du handler fra creationwatches.com.så denne fyller dine krav. Sjekk også seiko skx007 (og 009) kanskje enda mer value:)
 
Det er en bra klokke. Mikkemus23 oppsummerer det fint med "ja"
det er en klokke du vil ha i type 10år. Uten service. Og den vil tåle vann.

Si totalprisen blir 2500kr med mva og shipping.
Da snakker vi 20kr/mnd.

Klokken har alt du trenger. dog ville det kanskje være smart å velge en uten den svarte coatingen. den vil slites og stålet under blir synlig. Litt samme feelingen som gamle damer som tok silikon på 80-tallet og som ikke ser like bra ut idag.
 
Hvis du er i Monster-modus, er det jo like greit å kjøre "all in" og kjøpe en SKX781 Orange Monster, før de forsvinner? Samme urverket som i 007/009, men hakket mer vulgær... ;)
 
Urverket i denne er hakket "hvassere" enn i Orange Monster - altså den gamle typen. Hvor stor forskjellen er, aner jeg ikke, men det er iallfall nok til at det blir nevnt på diverse forum rundt om. Bli heller ikke overrasket om du må stille klokken med et minutt eller så i uken. Den er mekanisk og +/- 10 sek/dag er ikke uvanlig. Ville fulgt rådet om å velge den uten coating.

Om dette høres negativt ut, så er det ikke ment slik. Monster er virkelig mye klokke for pengene.
 
Dersom du tar et googlesøk på aktuell klokke, er jeg sikker på du i hvert fall får opp et titalls gode reviews fra internasjonale klokkenettsteder.
 
4R36 bygger på et 7SXX urverk, men har hack, handwind og lengre gangreserve. Når det kommer til nøyaktigheten skal den være omtrent lik.

Edit:Gangreserven er den samme ifølge manualen.
 
Redigert:
Det ikke noe og si på klokken, det er kvalitet for pengene. Jeg er selv veldig glad i Seiko og har klokker både med 7SXX og 4r36 verkene. Utsende messig er det ikke min smak, men det viktigiste er at du liker den.

Hack betyr at skundviseren stopper når kronen trekkes ut og gangreserve er hvor lenge den kan ligge i ro før den stopper.
 
Redigert:
forresten noen gode tips til do`s and donts med den klokka?

noe tips til vedlikehold å problemfritt bruk av den? ser noen skriver at en ikke må stille klokke vis den er i visse posisjoner å kun skru en vei å masse slike ting setter pris på noe konkrete tips for vil helst ikke skade klokka når jeg bestiller å får den :)
 
Ikke still klokka mellom 21 og 03, og skru "med klokka" når du stiller, er vel gamle grunnregler... :) Ellers tåler monstere det meste...