Sea Dwellere generelt og denne spesielt

Medlem
30. juli 2014
Innlegg
345
Hei!

Jeg er ukyndig - det kan jeg gjerne innrømme, når det gjelder Rolex. Her har vi en 16600 Sea Dweller fra 1997 som ligger ute til
kr 47 500.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?folderId=548807&finnkode=57237485

Han mangler opprinnelig sertifikat, men har servicesertifikat fra 2009 - fra et servicesenter i UK. Det får meg til å trekke i retning av at uret kan være kjøpt i utlandet, er det et issue?

Sea Dwellere er så vidt jeg skjønner høyere, bærer høyere enn vanlige Submarinere. Har det vært opplevd som et problem når det gjelder brukerkomfort? Det er åpenbart færre av dem en vanlige sub'er, har dere opplevd at folk har slitt med å få solgt de? Er det noe annet særskilt jeg bør tenke på akkurat når det gjelder disse urene?

På forhånd stor takk!
 
SD er greit omsettelig men hadde ventet på neste mulighet, denne er overpolert etter mitt syn
 
Redigert:
SD er greit omsettelig men hadde ventet på neste mulighet, denne er overpolert etter mitt syn

Hei!

Jeg kommer akkurat fra Bjerke, hvor jeg prøvde en splitter ny SD. Jeg har farge og tekstur på kassen sånn nogenlunde i minnet, så nå skal jeg sammenligne med bildene fra Finn. Takk for innspill!

Jeg ser det nå, kronesiden av kassen er nesten Breitling-polert, ser i hvert fall slik ut på bildet. Den de hadde hos Bjerke var mattere i hele finishen. Mulig de har fjernet mye desk-diving og annet. HE-valve siden av kassen så mattere ut, så vidt jeg kan se.
 
Redigert:
Hei!

Jeg kommer akkurat fra Bjerke, hvor jeg prøvde en splitter ny SD. Jeg har farge og tekstur på kassen sånn nogenlunde i minnet, så nå skal jeg sammenligne med bildene fra Finn. Takk for innspill!

Jeg ser det nå, kronesiden av kassen er nesten Breitling-polert, ser i hvert fall slik ut på bildet. Den de hadde hos Bjerke var mattere i hele finishen. Mulig de har fjernet mye desk-diving og annet. HE-valve siden av kassen så mattere ut, så vidt jeg kan se.

Hadde Bjerke en splitter ny 16600? Den gikk ut av produksjon i 2008 eller noe sånt. Det kom en ny SD i 2014, men den er ganske annerledes.
@Futen
 
Redigert av en moderator:
Hei!

Jeg kommer akkurat fra Bjerke, hvor jeg prøvde en splitter ny SD. Jeg har farge og tekstur på kassen sånn nogenlunde i minnet, så nå skal jeg sammenligne med bildene fra Finn. Takk for innspill!

Jeg ser det nå, kronesiden av kassen er nesten Breitling-polert, ser i hvert fall slik ut på bildet. Den de hadde hos Bjerke var mattere i hele finishen. Mulig de har fjernet mye desk-diving og annet. HE-valve siden av kassen så mattere ut, så vidt jeg kan se.

Sitte her og ser på min 2007 16600. Den er blank polert på kasse og skal være sån men på begge sider. Kantener på den på bilder ser ikke helt skarp ut heller. Hadde ikke kjøpt uten å se klokke first.
 
Redigert:
Hadde Bjerke en splitter ny 16600? Den gikk ut av produksjon i 2008 eller noe sånt. Det kom en ny SD i 2014, men den er ganske annerledes.
@Futen[/QUOTE

Det var den nye versjonen 116600 Sea Dweller 4000 de hadde, regner jeg med. Prisen jeg fikk oppgitt i dag var på kr 95 850.
 
Redigert av en moderator:
Hadde Bjerke en splitter ny 16600? Den gikk ut av produksjon i 2008 eller noe sånt. Det kom en ny SD i 2014, men den er ganske annerledes.
@Futen[/QUOTE

Det var den nye versjonen 116600 Sea Dweller 4000 de hadde, regner jeg med. Prisen jeg fikk oppgitt i dag var på kr 95 850.

Ser at det på finn er lagt ut til salg her på forum av en TS medlem, så det gå an å stille spørsmål direkte til han. Prisen er bedre og.
 
Redigert av en moderator:
116600 (SD 4000) koster 82 550,- mens 116660 (DS) koster 95 850,- 116600 er børstet, med unntak av blanke/polerte sider på kassen, sider på lenke og lås. Et meget godt valg, litt tyngre og mer sjelden enn Sub. I tillegg går den litt under radaren på grunn av manglende cyclops. Jeg bruker min SD til absolutt alt, det er blitt favoritten.
 
116600 (SD 4000) koster 82 550,- mens 116660 (DS) koster 95 850,- 116600 er børstet, med unntak av blanke/polerte sider på kassen, sider på lenke og lås. Et meget godt valg, litt tyngre og mer sjelden enn Sub. I tillegg går den litt under radaren på grunn av manglende cyclops. Jeg bruker min SD til absolutt alt, det er blitt favoritten.

Hei!

Hva var egentlig forskjellen mellom 116600 og 116660 - som åpenbart var den versjonen jeg prøvde i dag? Av sub og SD er sistnevnte helt klart min favoritt også!
 
116660 vs. 116600.

Ville valgt sistnevnte uten tvil. Har prøvd begge.

5avusydu.jpg
 


Her er 116600 og 14060(m) på siden av hverandre. Jeg vil ikke si at det er stor forskjell på å bære dem. SD er litt tyngre, men det har mest med at den har den nye typen lenke, uten hule ledd å gjøre. SD har endel mer tilstedeværelse på armen, og det lille ekstra for min del. Hvorvidt det er verdt de ekstra kronene får bli opp til den enkelte å avgjøre.
 
Redigert:
Hei!

Det er ikke tvil om hva jeg ville ha valgt, SD har en behagelig størrelse, synes jeg. Jeg testet både SD og Panerai PAM 312 i dag, et det var closere race enn det jeg skulle tro.

SD er en del dyrere da, det kan gi utslag for meg.



Her er 116600 og 14060(m) på siden av hverandre. Jeg vil ikke si at det er stor forskjell på å bære dem. SD er litt tyngre, men det har mest med at den har den nye typen lenke, uten hule ledd å gjøre. SD har endel mer tilstedeværelse på armen, og det lille ekstra for min del. Hvorvidt det er verdt de ekstra kronene får bli opp til den enkelte å avgjøre.
 
Hei!

Det er ikke tvil om hva jeg ville ha valgt, SD har en behagelig størrelse, synes jeg. Jeg testet både SD og Panerai PAM 312 i dag, et det var closere race enn det jeg skulle tro.

SD er en del dyrere da, det kan gi utslag for meg.

@Futen

312 er min favoritt. Jeg tror denne vil holde seg bra i verdi :) Kjøp den som gir deg godfølelsen.

 
Redigert av en moderator:
Jeg føler meg litt dratt mellom begge her nå, særlig når jeg ser dem sammen på denne måten. Jeg har fått tilbud om kjøp av både PAM 312 i dag, og SD kjøpt i 2014. SD er forsatt litt dyr når den er så ny som det, og han karen med PAM'en som skulle maile meg noen bilder har uteblitt så langt.

Har vært litt action på de tre urene jeg selv har lagt ut for salg, mest lowballere på Finn. Jeg har aldri hatt klokker ute for salg på Finn (men mye annet), og noen av de folkene minner meg om de som ringte på en HTC One M7 som jeg la ut i fjor. Døh.. Kan du ikke gi meg telefonen din, så skal du få en tusing for bryderiet...?

@Futen

312 er min favoritt. Jeg tror denne vil holde seg bra i verdi :) Kjøp den som gir deg godfølelsen.

 
Redigert av en moderator:
Det der er 16600.. Men det vet du vel. 116600 er en nydelig klokke det også altså, men helt anderledes imo.