Sea-Dweller 126600

titan

Støttemedlem
Medlem
3. april 2014
Innlegg
878
Sted
Oslo
Fyllesyk på min andre dag, av ren kjedsomhet fant jeg ut at jeg skal prøve meg på en utpakking. Jeg har vært dårlig på å lage slike tråder, men varmer opp i dag så jeg kan kanskje lykkes bedre med en ny utpakking i morgen.
En kaffeslurk og pepperkake slafsing.

Har lenge ønsket meg en dykker variant fra Rolex og i fjor bestemte jeg meg for hvilken modell det skulle være. Lite viste jeg at det skulle være så vrient! Nå etter endt ventetid så ble det min tur, en nokså lang ventetid for en nokså basic bruks klokke. Det hele startet med at jeg satte meg opp på venteliste ved to utsalgssteder. Første sted jeg satte meg opp var faktisk før klokken var presentert på Basel, spekulasjonene var jo tydelige at denne modellen måtte komme. Etterhvert måtte jeg sette meg på ventetid hos enda en forhandler om håp at det ville gå fortere. Det var forøvrig estimert et år venting for min del.
Enda en Kaffeslurk, steike ta hvor det smuler av pepperkaker rundt meg.

I fjor fylte jeg tredve, for den anledningen skulle jeg ha meg et ur. Har blitt et par effektive år i TS asylet nå, så entusiasmen er blitt mye større og påvirket meg slik at et ur måtte inn for denne begivenheten. Utgangspunktet ville jeg ha meg et nytt jaktvåpen, en race tråsykkel var også vurdert - men jeg sykler jo ikke og hvis jeg ønsker å gjøre det så tar jeg en bysykkel. Jeg skønner ikke hvorfor jeg tenkte på det engang, jeg har jo ikke syklet utenfor ring tre på flere år. :oops:
Slurk, blææh sur kald kaffe.

Det var flere klokke modeller som jeg vurderte, men valget falt på en Pelagos LHD da denne kunne jeg handle på dagen, og er meget fornøyd nå som da. Jag har hatt en Pelagos tidligere, så jeg viste hva jeg gikk til. LHD varianten er i mine ord like tøff og mer behagelig å bære takket være kronen som er flyttet på andre siden. Den tålte mye ved mitt bruk og har siden vært med på mye.
Jeg håpet at jeg skulle klare å få meg en rolex dykkerur til bursdag, men slik var det ikke. Nå som stål klumpen er kommet, og opprinnelig første ønske som 30 års uret - er det litt deilig å ha denne som god nr. to. Det takkes til H hos Urm. Bjerke for en god service.

Sea-Dweller 126600 MKII
Jeg har aldri sett denne med egne øyne og viste ikke hva jeg skulle forvente - vel noen formninger hadde jeg, men viste ikke helt hvordan den satt på armen og om jeg ville like den. Første inntrykket var bra, lenka er tilpasset meg og den sitter relativt perfekt. Skiven burde og skulle ha vært noe mer matt svart fremfor litt skinnende slik som på tidligere/eldre SD modeller. Mange tar av dykker forleggeren for å få den til å passe sitt håndledd, i mitt tilfelle var det ikke nødvendig og bra er det, jeg har jo behov for den.
Den bærer noe både større og tyngre av det jeg har hatt opp igjennom årene. Doxa SUB 4000T var mye verre her. Nå som jeg er meget vandt til Pelagas som veier mindre og føles mindre er jeg spent på inntrykket om noen måned, siste ukene med SD på armen har ikke gitt meg noen negative tanker. En god nummer to er den fortsatt og vi er venner, kanskje den etterhvert med tiden blir mitt første valg for de fleste sammenheng.
Jeg har innsett at noe rødt på skiven eller visere er å foretrekke, derfor har jeg hatt flere noe eldre Omega dykkere og nå Pelagos LHD. Absolutt kult med en rød skrift noe sted på skiven eller en rød tupp på sekundviseren. Nå gidder jeg ikke å skrive mer, treningen kaller straks og så skal gå og fjase rundt på byen.

Rart at ingen har laget en tråd om hva har du i "pepperkake boksen anno 2017" da blir jeg den første vel, neste år skal jeg være i god tid så alle får får postet fra første kalenderdag i advent..
Litt sånn som inspirert av klokkeriet. Alle skriver hva har du når du bruker klokken i en viss situasjon. Er glad at det ikke har smittet på denne fora. Hva har du når du driter, Hva har du når du banker kona, Hva bærer du på armen når du handler pizza, hva har du på deg når du ser på tv, hva har du mellom kløften til dama, hva har du på armen når du er på sjekker`n hos Heidi`s, hva, hva har du når du besøker fostermoren din, har du til julebord i kveld, hva bæres i dag når du kjører lånt BMW.


IMG_0250.jpg
IMG_0252.jpg
IMG_0253.jpg
IMG_0255.jpg
IMG_0257.jpg
IMG_0259.jpg
IMG_0261.jpg
IMG_0262.jpg
IMG_0263.jpg
IMG_0267.jpg
IMG_0265.jpg
 
Redigert:
Gratulerer så mye etter god innsats. Det hjelper å by på seg selv og bygge opp relasjon til forhandler. Behandler du dem med respekt får du samme behandling tilbake.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Helt nydelig. Og artig utpakking! Lurer på å sette meg på liste selv, men den er vel ute av produksjon før man når frem.....
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Jeg takker igjen! :)

@Hvermansen bare gjør det! Jeg har ingen anelse hvor lenge 126600 skal produseres, men den burde ikke utgå fra sortimentet med det første. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvermansen
Hvorfor ikke ha din andre 12 dobbel 6 dobbel 0 den er jo som på steroider i forhold til din 116610LN. :p
Bare å reservere, du kan du alltids selge din nåværende når nye kommer. :)
 
Redigert: