SBDC061/63 (SPB077/79)

Medlem
3. okt. 2014
Innlegg
841
Da er den tilgjengelig fra Japan, min ble sendt i dag :D

Seiko-SPB077-1.jpg


Seiko-Prospex-SPB077-079-1.jpg
 
Da sitter den på lanken, førsteinntrykket er meget bra. Som forventet litt stor på puslete håndledd, men bærer veldig behagelig. Kvalitet og finish ser topp ut, ingen "misalignment" etc. For de som lurte, lenka passer dessverre ikke på MM300 :(

Kommer med mer synsing og bedre bilder etterhvert! Måtte prøves før datojustering..

IMG_2185.jpg


Herlig på MM300 reim!
42CF3BDB-D641-4B69-9920-ABD82163BD5B.jpeg


CCF26E21-FD1F-498F-BE99-3A55AB2FBD92.jpeg


Shiny..
IMG_2193-2.jpg
 
Redigert:
Da sitter den på lanken, førsteinntrykket er meget bra. Som forventet litt stor på puslete håndledd, men bærer veldig behagelig. Kvalitet og finish ser topp ut, ingen "misalignment" etc. For de som lurte, lenka passer dessverre ikke på MM300 :(

Kommer med mer synsing og bedre bilder etterhvert! Måtte prøves før datojustering..

Vis vedlegg 98138

Herlig på MM300 reim!
Vis vedlegg 98150

Vis vedlegg 98151

Shiny..
Vis vedlegg 98154


Grattis, ser knallbra ut! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Hadde 053 ja. Denne er littegrann breiere, men og litt tynnere enn 051/53. Samtidig har den kraftigere "lugs". Syns det er vanskelig å sammenligne når jeg ikke har den andre her, men jeg liker bedre passformen på denne. 051/53 kassen føltes alltid litt rar hos meg.
 
Denne er vel også et par mm lengre men ser mer avrundet ut så jeg håpte at den kanskje bar litt mindre enn hva lug-til-lug tilsier.
 
Hadde 053 ja. Denne er littegrann breiere, men og litt tynnere enn 051/53. Samtidig har den kraftigere "lugs". Syns det er vanskelig å sammenligne når jeg ikke har den andre her, men jeg liker bedre passformen på denne. 051/53 kassen føltes alltid litt rar hos meg.

Gratulerer! Ser helt rå ut, spesielt på MM300 rem.
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Hadde 053 ja. Denne er littegrann breiere, men og litt tynnere enn 051/53. Samtidig har den kraftigere "lugs". Syns det er vanskelig å sammenligne når jeg ikke har den andre her, men jeg liker bedre passformen på denne. 051/53 kassen føltes alltid litt rar hos meg.

Ta gjerne litt sammenlikningsshots med MM300 også ;)
 
Noen kjappe. Det merkes at den er 2mm tynnere enn MM300, bærer sånn sett likt SKX, Turtle etc..
Ellers blir det tydelig hvorfor MM300 er 2-3 ganger dyrere når de håndteres sammen, kassen eksempelvis har mye skarpere kanter og høyere finish.

IMG_2195.jpg


IMG_2198.JPG


skarpere kanter her gitt..
IMG_2197.JPG


Her ser MM300 feitere ut på enn den egentlig er pga vinkelen..
IMG_2199.jpg
 
Synes dette designet, som med MM300, balanserer mengden "bling" og polerte overflater med litt røffere trekk på en veldig god måte. Det ender i sum opp med en klokke som inviterer til hverdagsbruk, hvor litt riper og merker ikke vil ødelegge helhetsinntrykket, men tvert i mot bare gi mer sjarm.

Dog må planene mine om å kjøpe en slik drøye litt. Bestemte meg for å kjøpe enda en Tuna først... :D
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Hvilken? :rolleyes:
Er ellers enig i det du skriver, perfekt hverdagsbeater. Som vanlig skulle jeg ønske den var et par mm mindre til dette formålet, men kan visst aldri få i pose og sekk..

Valget falt på SBBN033 etter å ha sett så mange flotte bilder av den her inne, som for eksempel @Furch sine rå bilder i denne tråden. Sendte inn en bestilling til Chino-Watch i går kveld, og klokken er i skrivende stund allerede kommet til Tokyo flyplass. En strålende butikk (autorisert forhandler) å handle fra dette her. Det er nå tredje gang jeg kjøper fra dem, og de har vært særdeles kjappe hver gang.

SBBN033 er forskjellig nok fra SBBN025 "Darth" til at de ikke vil overlappe, og jeg har falt sånn for Tuna-designet at det å ha to i samlingen ikke er noe problem. Det er også kjekt at de har quartzverk og dermed alltid er klare til bruk, og bare kan slenges på armen når man føler for det. Jo større samlingen blir jo mer ser jeg poenget med å ha noen quartzklokker, som feks. diverse G-shock eller Tunaer som dette. I tilegg er jo 7c46-verket en stridsvogn av et kvalitetsverk som selv den mest hardbarkede quartzmotstander vil kunne gå god for... :)
 
Redigert: