Søkeresultater på eBay

Medlem
30. mai 2009
Innlegg
1.275
Sted
Stavanger
Er det bare jeg som er ubrukelig på EDB'n eller får dere også opp 99% av klokkerelaterte søkeresultater på eBay fra Spania eller Italia?
Søker etter "Seiko diver", "Casio" og andre klokkemerker, spesielt vintage så kommer det bare resultater med spanske og italienske selgere....
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Virker som søkemotoren til eBay har vært helt ubrukelig lenge nå. Er vel noe med at vi søker fra Norge som gjør at det klikker helt. Finner bedre treff på eBay via Google for øyeblikket...
 
Har hatt samme problemet som deg @Stipey på mine G-Shock søk en god stund nå. Har ikke noe i mot å handle fra Italia og Spania, men jeg skjønner jo ikke hva de skriver når de skriver på sine egne språk. Forsøk ebay.de eller ebay.co.uk. Har fått litt andre treff på de sidene selv om det er mye italiensk og spansk der også
 
Når det kommer til å kjøpe noe annet enn BNIB med plastikk på så ringer varsel lampene mine når det gjelder disse landene. Mener det er mye franken og diverse humbug herfra, kanskje spesielt italia.
 
Er det bare jeg som er ubrukelig på EDB'n eller får dere også opp 99% av klokkerelaterte søkeresultater på eBay fra Spania eller Italia?
Søker etter "Seiko diver", "Casio" og andre klokkemerker, spesielt vintage så kommer det bare resultater med spanske og italienske selgere....
Har du et gammelt lagret søk som du kan endre på, så går det bedre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stipey
Jeg opplever ofte at søkemotoren på på ebay.co.uk er bedre enn på ebay.com.

Hvorfor det er sånn kan man lure på.
 
Jeg opplever ofte at søkemotoren på på ebay.co.uk er bedre enn på ebay.com.

Hvorfor det er sånn kan man lure på.

Har brukt samme workaround selv. I tillegg huker jeg av item location: Worldwide.
"Seiko diver" på ebay.co.uk får 4.774 treff hvis en huker av Worldwide, mot 1.221 med Default Item Location.

Til sammenligning får jeg 274 treff på "Seiko diver" hvis jeg bruker ebay.com. Håpløse greier.
 
Har brukt samme workaround selv. I tillegg huker jeg av item location: Worldwide.
"Seiko diver" på ebay.co.uk får 4.774 treff hvis en huker av Worldwide, mot 1.221 med Default Item Location.

Til sammenligning får jeg 274 treff på "Seiko diver" hvis jeg bruker ebay.com. Håpløse greier.
Hvor finner man "Worldwide" på iOS app? Finner det heller ikke på PC?
 
Gå på "Advanced" på høyre side av søkefeltet, så scroller du ned til du finner "Location"...

1594209737653.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Ebay er dessverre en skygge av sitt tidligere
Særlig etter at de begynte med sitt fantastiske Global Shipping Program, som US selgere blir mer eller mindre pålagt å bruke. Svindyr shipping til Norge, lang tid, og betaler eBay for fiktive «import charges»....

Bruker dog fremdeles eBay, for handel fra andre land. Søker via Picclick.com, det er enkelt og fungerer mye bedre.
 
Redigert:
Ebay er dessverre en skygge av sitt tidligere
Særlig etter at de begynte med sitt fantastiske Global Shipping Program, som US selgere blir mer eller mindre pålagt å bruke. Svindyr shipping til Norge, lang tid, og betaler eBay for fiktive «import charges»....

Bruker dog fremdeles eBay, for handel fra andre land. Søker via Pickclick.com, det er enkelt og fungerer mye bedre.

Har ikke opplevd "Import charges" som noe fiktivt - synes det er bedre å betale 25% norsk MVA på denne måten, isteden for at Posten Norge tar skyhøyt gebyr for samme jobben.. - Men enig i at shipping kostnadene har blitt veldig høye.
 
Har ikke opplevd "Import charges" som noe fiktivt - synes det er bedre å betale 25% norsk MVA på denne måten, isteden for at Posten Norge tar skyhøyt gebyr for samme jobben.. - Men enig i at shipping kostnadene har blitt veldig høye.
Fiktive «eBayimportavgifter» opplevde jeg da jeg handlet noe som lå innenfor den tollfrie grensen. Det brydde ikke eBay seg om og skulle ha ca 10 USD. «No further charges to pay on arrival...» Ja, det skulle jo bare mangle..

I et annet tilfelle. Tror det var rett etter at de hadde begynt med GSP-tullet, så fikk jeg moms-regning fra Posten selv om jeg hadde betalt det til eBay.

Posten brydde seg naturlig nok ikke om den kvitteringen jeg kunne vise, og fra eBay fikk jeg et totalt intetsigende svar av typen: «eBay Global Shipping Program er etablert for å gi sømløs integrasjon av prosesser mellom kjøper og selger. Vi samarbeider med de ledende aktører for å sikre deg den beste handelsopplevelsen.. blabla bla. « Men, eBay har vel fått orden på koordinering med tollvesenet nå.
 
Redigert: