Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Så denne i en annen tråd også. Trist om det kun blir storbyene som har Rolex.
Selv om jeg inderlig håper at Lervik ikke er neste så er det vel i overkant å ha Rolex i Bergen, Haugesund og Stavanger..

Edit: I overkant når man sitter på kontoret i Sveits og studerer butikkartene..
 
Plukket opp denne godbiten i dag!
Blir et godt bruksur som supplement til suben:D

Er fan av nato og ser for meg å bruke det mer enn reima som står på atm, selv om den har høy kvalitet og lengden passer perfekt.
Bærekomforten den ekstra mm bringer ga et veldig positivt inntrykk (etter å ha lest forventningene ned i grøfta på div forum:p)

Vet dere hva det vil koste å kjøpe en lenke, dersom det skulle bli aktuelt?

image.jpg
 
Plukket opp denne godbiten i dag!
Blir et godt bruksur som supplement til suben:D

Er fan av nato og ser for meg å bruke det mer enn reima som står på atm, selv om den har høy kvalitet og lengden passer perfekt.
Bærekomforten den ekstra mm bringer ga et veldig positivt inntrykk (etter å ha lest forventningene ned i grøfta på div forum:p)

Vet dere hva det vil koste å kjøpe en lenke, dersom det skulle bli aktuelt?

Vis vedlegg 129425
Jeg har kun brukt lenke/fitted rubber på min, da den tykke kassen gjør at nato ikke ser særlig pent ut IMO. Prisen på lenka løst mener jeg er 7-8k
 
Plukket opp denne godbiten i dag!
Blir et godt bruksur som supplement til suben:D

Er fan av nato og ser for meg å bruke det mer enn reima som står på atm, selv om den har høy kvalitet og lengden passer perfekt.
Bærekomforten den ekstra mm bringer ga et veldig positivt inntrykk (etter å ha lest forventningene ned i grøfta på div forum:p)

Vet dere hva det vil koste å kjøpe en lenke, dersom det skulle bli aktuelt?

Vis vedlegg 129425
Fikk oppgitt 8k da jeg spurte hos Bjerke. Gratulerer med flott klokke, forresten! Klassiker, det der!
 
Er dj41 så stygg at den må selges med tap etter én dag, eller et par mnd?

Det er vel mer det at den er relativt tilgjengelig. Du må huske at det normale er å måtte selge ting billigere enn nypris når man selger det i annenhåndsmarkedet.

Før tilgangen på en del Rolex ble et problem var det jo vanlig å forsøke å begrense tapet på denne hobbyen.
 
Vedørende prisnivået på annonserte nyere DJ´s på Finn bl.a. , virker det som de fleste selgere forventer å
selge for listepris eller evt. uten tap. Mange henger seg på "lang ventetid" argumentet for Rolex Sportsmodeller i stål, og forventer "invistor" pris etter kort tid. Jeg sitter heller ikke med informajon om at det skal være lang ventetid på DJ stål. Muligens en endring her etterhvert siden antallet av ADér på lansbasis er radikalt endret i senere tid ?
Tror man må forvente noe tap ved salg uansett med mindre vi snakker reelle "ventetid"-ur. På TT klokker risikerer nok kansje generelt et litt større tap.
(Gikk selv på en "schmell" ved salg sist sommer av Yachtmaster TT i mint stand 10/10 norskkjøpt på minus 30´) Men er like blid.
De "riktig" prisede DJ´ ene blir solgt fort, drømmeprisklokken blir liggende på Finn.
 
Vedørende prisnivået på annonserte nyere DJ´s på Finn bl.a. , virker det som de fleste selgere forventer å
selge for listepris eller evt. uten tap. Mange henger seg på "lang ventetid" argumentet for Rolex Sportsmodeller i stål, og forventer "invistor" pris etter kort tid. Jeg sitter heller ikke med informajon om at det skal være lang ventetid på DJ stål. Muligens en endring her etterhvert siden antallet av ADér på lansbasis er radikalt endret i senere tid ?
Tror man må forvente noe tap ved salg uansett med mindre vi snakker reelle "ventetid"-ur. På TT klokker risikerer nok kansje generelt et litt større tap.
(Gikk selv på en "schmell" ved salg sist sommer av Yachtmaster TT i mint stand 10/10 norskkjøpt på minus 30´) Men er like blid.
De "riktig" prisede DJ´ ene blir solgt fort, drømmeprisklokken blir liggende på Finn.
Var innom Bjerke for litt siden ifm bestilling av DJ til kona. Så vidt jeg kunne forstå er det ikke spesielt med ventetid på den mest ettertraktede (DJ 41 blå i ulike sammensetninger). Kommer litt an på hvor lenge det er til neste levering i det man bestiller selvfølgelig. M.a.o, virker ikke veldig nødvendig å betale over listepris for brukt på DJ...
 
DJ41 skal ha fluted bezel og jubilee-lenke. IMHO.

Meningen din kan gjerne være ærlig, men den er fortsatt bare din (og noen andre purister sin :)).

Det er en opplest sannhet at Datejust skal ha fluted bezel og jubilee. Imidlertid er det en grunn til at Rolex har gitt oss så mange kombinasjonsmuligheter bezel/skive/lenke for DJ41, nemlig at en selv kan bestemme i noen grad hvordan uret ens skal se ut.

Jeg liker veldig godt fluted bezel, jeg har hatt to ur med dette (en vintage DD og en 126331). Utfordringen er at bezel i gull lettere får hairlines enn stål, hairlines viser (i mine øyne) bedre på gull enn på stål OG det er umulig å cape codde hairlines på en fluted bezel. Som ivrig urfotograf var det også alltid et par forbannet gjenstridige støvkorn eller fingeravtrykk som greide å lure seg inn i gropene på bezelen, til tross for ekspertmessig klutbehandling. Over tid ble dette ulidelige irritasjonsmomenter, begge urene ble etterhvert solgt og jeg bestemte meg for å unngå fluted. Når så DJ41 kom med mulighet for glatt (smooth, flat) bezel, ble uret igjen aktuelt for meg. Med erfaring fra 126331 ønsket jeg jubilee, da lenken oppleves et knepp mer behagelig enn oyster og hairlines på PCL viser bedre på oyster enn på jubilee - IMHO.

Så da ble det NON fluted bezel og jubilee. Pluss et voldsomt raseri når noen ønsker å diktere meg. :cool:

50445765_2083108688449126_6988435261206036480_o.jpg
 
Redigert: