Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Kan noen hjelpe meg med disse to?



My spider senses are tingeling, men jeg klarer ikke sette ord på hva som er galt. Med unntak av at om den sorte er fra 1983, og dermed en 16753 og ikke en 1675, så er vel viserne stacket feil. Skal vel ha timeviseren innerst?

Manglende patina på visere og lume i nipples føles ikke helt riktig, men kan være byttet ut. Samme med inserts.

Ser ut til å ga sneket seg et bilde av den sorte 1675(3?) inn i root beer annonsen, og på den lenken står det nummer (16620) som ihvertfall ikke har noe på en lenke å gjøre.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: lobergen
Kan noen hjelpe meg med disse to?



My spider senses are tingeling, men jeg klarer ikke sette ord på hva som er galt. Med unntak av at om den sorte er fra 1983, og dermed en 16753 og ikke en 1675, så er vel viserne stacket feil. Skal vel ha timeviseren innerst?

Manglende patina på visere og lume i nipples føles ikke helt riktig, men kan være byttet ut. Samme med inserts.

Ser ut til å ga sneket seg et bilde av den sorte 1675(3?) inn i root beer annonsen, og på den lenken står det nummer (16620) som ihvertfall ikke har noe på en lenke å gjøre.
jeg så annonsene og la merke til de samme punktene...
vanskelig å få en god magefølelse her, en full set 1675 fortjener en seriøs annonse med utfyllende beskrivelse, gode makrobilder, bilder av serial, osv.
 
Har kommunisert med selger, nå et historien at Root beer ble solgt på nato da han kjøpte, lenke er kjøpt senere «take it or not», den sorte er 1675 fra 1978, ikke fra 1983. Fyren selv virker oppriktig og grei han, men for mange spørsmålstegn til at jeg orker begynne å sjekke det opp. Fine klokker om noen orker å gjøre leksene sine skikkelig
 
Varierer ut i fra hvilken variant du vil ha tenker jeg. Fluted med blå bezel er poppis og gjerne litt ventetid på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
Tro å jobbe på klokkebutikk og prøve å forsvare to års ventetid på en datejust.
"Jammen, atte... den er skikkelig populær og sånn, går for nesten 1,15 x prisen på gråmarkedet. Her har du en investering, jeg lover. Har ingenting å gjøre med at Aksel Hennie kom innom i forigårs og ville tapetsere barnerommet med dem"
 
Rolex sine varemerkeregistreringer fra i år - åpner for spekulasjoner.
Screenshot_20211109-215607~2.png