Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Synes det er noe med oyster-kassen som ikke funker helt med noe annet enn lenke. Vet ikke hva det er, men er noe med lugsene. Synes egentlig den eneste varianten som funker med reim er maxicasen fra feks 114060.
 
  • Liker
Reaksjoner: Reodor F
Synes det er noe med oyster-kassen som ikke funker helt med noe annet enn lenke. Vet ikke hva det er, men er noe med lugsene. Synes egentlig den eneste varianten som funker med reim er maxicasen fra feks 114060.
Hæ! 3000% uenig. IMHO funker ingen maxi-case med reim. Til nød OF eller RubberB. Men 4 og 5 sifrede Oyster-kasser er som skapt for reim, igjen, IMHO. Noen tilfeldige eksempeler fra året som har gått:
78EC63DF-93AB-486A-B0D2-3646AA36BDE0.jpeg
F55A7D09-6043-408D-AB61-8C74820FC6ED.jpeg
92B1F3DC-57D0-4E91-8940-D92C1E021067.jpeg
11346CFA-B3AD-41A2-A849-8CEDB089CCB3.jpeg
C5B2A8A2-F870-438E-B918-8F26F8AC731D.jpeg
544007F9-9513-4A37-B09E-4FA666C13434.jpeg

1586AA85-BA77-43B3-AFA5-3E8E26E5DCFF.jpeg
 
Så noen wimbledon-datejusts stående i vinduet hos Askeland litt tidligere i dag. To i 41 og én i 36. Ikke helt min greie, men ikke hver dag man ser noe med litt stål i i vinduet heller.
De var solgt før de kom i vinduet sånn jeg forstod det på Askeland. Var innom sist uke. Tror det er bestillinger som ikke er hentet av kunde(r) enda.
 
De var solgt før de kom i vinduet sånn jeg forstod det på Askeland. Var innom sist uke. Tror det er bestillinger som ikke er hentet av kunde(r) enda.

Ah, var ikke innom og spurte. Trodde ikke Askeland opererte med noen form for bestilling, det er i hvert fall slik de har lagt det fram når jeg har spurt. «Første man til mølla», ingen ventelister osv. Mulig de ville ha de som utstilling en stund da, de gjorde det med nylanseringene i vår.
 
Ah, var ikke innom og spurte. Trodde ikke Askeland opererte med noen form for bestilling, det er i hvert fall slik de har lagt det fram når jeg har spurt. «Første man til mølla», ingen ventelister osv. Mulig de ville ha de som utstilling en stund da, de gjorde det med nylanseringene i vår.

Teori og praksis er vel ikke alltid sammenfallende ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Kort fortalt at produksjonskapasiteten er sprengt; at de ikke kan produsere flere klokker uten at det går på bekostning av kvalitet.

Sier ingenting om at de ønsker å styrke produksjonskapasiteten for å møte økt etterspørsel.

Sitter med inntrykk av at de er fornøyd med situasjonen. Kanskje de vurderer det som risikabelt å investere i økt produksjonskapasitet (mtp at fremtidig etterspørsel alltid vil være usikker), eller at det rett og slett ikke finnes mange nok kvalifiserte folk

For Rolex er det jo veldig bra at det å kjøpe Rolex kan betraktes som å sette penger i banken eller kanskje enda bedre. Det er vel essensen av Rolex sin merkevare og en av grunnene til etterspørselen er så stor. Således spiller produksjonen en avgjørende rolle.
 
Sier ingenting om at de ønsker å styrke produksjonskapasiteten for å møte økt etterspørsel.

De sier vel faktisk at de under gitte begrensninger, jobber med å øke kapasiteten:

"All Rolex watches are developed and produced in-house at our four sites in Switzerland. They are assembled by hand, with extreme care, to meet the brand's unique and high-quality standards of quality, performance and aesthetics. Understandably, this naturally restricts our production capacities – which we continue to increase as much as possible and always according to our quality criteria."
 
  • Liker
Reaksjoner: Makken og Grendel
Tilgang på nye klokker i gråmarkedet er jo der, hvor forklaringen kan leses i siste avsnitt
 
Jeg blir alltid oppgitt når det selges en klokke og tilbehør som absolutt ikke hører sammen. Boksene er betydelig nyere enn klokken og et kronometersegl med en klokke som ikke er kronometersertifisert grenser til det absurde. ( sett på Facebook)
FB_IMG_1633600178925.jpg
 
Jeg blir alltid oppgitt når det selges en klokke og tilbehør som absolutt ikke hører sammen. Boksene er betydelig nyere enn klokken og et kronometersegl med en klokke som ikke er kronometersertifisert grenser til det absurde. ( sett på Facebook)
Vis vedlegg 266075

Men det viskelæret ser jo ut til å ha rett farve...

8
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
"Kjøpt hos Askeland Ur i Stavanger i 2006, men ligget innelåst i safe siden. Har nylig vært på full service og polering." -> Er det ikke litt merkelig at klokken er polert, hvis den har vært i safe siden ny? Spurte selger, fikk følgende svar " Vi leverte den inn til Askeland for full service nå og de polerte den. Vet ikke hvorfor"

Link til annonse: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=234428575
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel