Official Timekeeper
Visit Casio
00:00:00

Rolex utvider garantien til 5 år

Reg.
30. mars 2010
Sted
Oslo
De ser vel at de må gi kundene noe merverdi etter saftige prispåslag siste året. Positivt da.

Rød

Støttemedlem
Reg.
9. november 2011
Sted
Arendal
Bra reklamestunt som, mest sannsynlig, ikke "koster" Rolex så mye mer enn tidligere.

Reg.
13. mai 2012
Sted
Moss, Norge
Meget bra av Rolex, men ikke noe "wow" egentlig. Koster vel ikke en haug med penger å utvide garantitiden på såpass allerede holdbare ur, men flott at de også gir tilbakevirkende effekt! :) Omega er vel ikke langt unna 7 år nå tenker jeg. Hehe :)

Reg.
14. november 2012
Sted
Asker
Nå vet ikke jeg om jeg har forstått dette riktig men all ur som har blitt solgt fra 1.juli 2013 - 30 juni 2015 får 1 ekstra år, dvs tilsammen 3 års garanti og ikke 2. (Retroactive for all watches sold between 1 July 2013 and 30 June 2015, the Rolex International Warranty is extended for an additional one year for a total of a 3-year warranty. )

Så 5 års garantien vil vel gjelde ur som blir kjøpt etter 1. juli 2015?

Sist redigert:

Nessuno79

Støttemedlem
Reg.
6. mars 2011
Sted
Asker #nessuno_79
Fint det. Men der hvor det er produksjonsfeil (som jo er det som dekkes) oppdages vel i 9/10 tilfeller innenfor de første par årene uansett, så enig i at dette ikke er det helt store issuet for Rolex å øke. Uansett, flott og fint

• Liker
Reaksjoner: Genta

Consigliere

Støttemedlem
Reg.
7. mars 2014
Finnes det muligheter for å se om garantien faktisk er aktivert, fra sofaen?
Garantien aktiveres online av AD når klokken selges, og blir nok dermed registrert av Rolex sentralt. Så vidt jeg vet er det bare Rolex sentralt som har denne informasjonen.

Reg.
30. mai 2012
Om det mot oddsene skulle være være behov for å levere sin rolex til garantarbeid-reklamasjon. Kan en levere klokken til Bjerke selv om den feks er kjøpt hos Askeland, Jørgensen etc...?

acnorway

Støttemedlem
Reg.
30. juni 2013
Sted
Drammen
Om det mot oddsene skulle være være behov for å levere sin rolex til garantarbeid-reklamasjon. Kan en levere klokken til Bjerke selv om den feks er kjøpt hos Askeland, Jørgensen etc...?
Du kan levere den til hvilken AD du vil i hele verden.

• Liker
Reaksjoner: allak