Rolex Submariner

Jeg liker no-date Suben veldig godt! Sikkert et bra kjøp, prisen ser ganske riktig ut i forhold til det jeg har sett på Finn.

Rolex introduserte safirglass på Submarineren i 1989 med modellene 16610 (date) og 14060 ("no-date").
14060-modellen som er til salgs her ble produsert fra 1989 til 1999 før den ble erstattet av 14060M (oppgradert urverk).

Skulle jeg kjøpt en Submariner uten dato ville nok aller helst gått for en vintage 5513 med tritium og plexi, men jeg synes 14060 er et kjempeflott ur (og strengt tatt et mye mer robust verk enn det som sitter i 5513). Et klassisk Rolex sportsur, og kanskje enda mer ikonisk enn Rolex Submariner Date 16610 som er Suben man ser på flest hender (deriblant min). Hm, jeg har lyst på en jeg også, synes du skal bestemme deg raskt før jeg snapper den opp ;)
 
Takk for svar!
jo, må si denne frister veldig. Likte den litt mer "rene" looken når den manglet dato, men det er vel en smakssak.
Ser de har en Datjust tilsalgs til samme pris, må si jeg har veldig lyst på en sånn og.... Valg, valg, valg.... En Explorer er jo heller ikke å forakte, sukk.
Pokker at ikke Lotton gikk igjennom denne helgen heller:(