Selges/byttes Rolex Submariner Ref.5513 "Transitional" mot Panerai / Rolex Explorer

Medlem
31. jan. 2012
Innlegg
1.614
Sted
Oslo/Florø
For mulig bytte er en Rolex Submariner 5513 "Transitional" fra 86/87.

Om uret:

Denne er en Rolex Submariner 5513 fra perioden hvor Rolex gikk over fra matt skive og plexiglass til glossy skiver og safirkrystaller, så den kom originalt med den gamle plexikrystallen og den nye skiven med WG-surround (derfor Transitional). Dette gir skiven en fin dybde og en helt egen tredimensjonalitet til markørene.

Klokken er i god stand og holder tiden utmerket, men at den er brukt regelmessig i nærmere 30 år bærer den preg av. De polerte sidene kunne nok godt vært polert for å få fram glansen og plexiglasset har en del hairlines (men disse kan fjernes på 5 minutters med polywatch og tålmodighet). For min del synes jeg Submariners ser best ut med litt merker etter bruk, så jeg har selv aldri polert kassen og kun fjernet det drøyeste av merker fra krystallen. Det er noe slakk i lenken, men lite synlig strekk mellom leddene. Klokken kommer som så mange andre klokker noen tiår gamle uten boks og papirer, men med litt diverse annet tilbehør beskrevet under. Klokken har ikke blitt servet i mitt eie (altså siden 2015), men hvor godt den holder tiden og gangreserven kan indikere at forrige eier fikk den servet.

Tilbehør:

Klokken vil bli levert i en service pouch og med én Admiralty Grey NATO, to semskede skinn remmer, én tropic 20mm stram og en faded bezel som gir klokken et noe røffere preg.

Prisantydning:

Disse ser ut til å ligge på mellom 55.000 og 60.000 internasjonalt før moms om man ser på modellene produsert mellom 85-88, legger meg derfor mot den nedre grensen her på 55.000kr. Dette føler jeg er en svært god pris en av Rolex sine mest klassiske referanser.

Referanser:

Jeg har flere gode referanser fra tidligere kjøp og salg her inne, disse kan man finne i "Good Guys" tråden under "Handel og eierskap"

http://www.tidssonen.no/forum/search/4706160/?q=Lemen&t=post&o=date&c[thread]=2394


Aktuelle bytter:

kan f.eks være Panerai 424, 312, 590, 620, 372 etc . Men all Panerai kan være interresant, så kom gjerne med forslag om du har noe spennende i noenlunde samme prisklasse, ellers kan nok mellomlegg ordnes begge veier avhengig av forslag! Rolex Explorer, Explorer II, Datejusts av nyere dato og Omega Ploproof 600m kan også være aktuelle :)

bilder av den aktuelle klokken for salg:


IMG_2308.JPG

IMG_2363.JPG

IMG_0363.JPG

IMG_0002.JPG

IMG_0495.JPG
 
Redigert:
Bumper igjen, selvsagt med et ganske så ferskt bilde. Har fått flere fine forslag, men er ikke helt i mål enda. Så om du skulle sitte på en Panerai 590/312/620/632/372 etc så gi en lyd! :)
IMG_0425.JPG
 
Redigert:
Bumper denne med en oppdatert annonse og legger ved litt ekstra tilbehør ved klokken! :D Rent salg kan også vurderes for å realisere dette plutselige behovet for Panerai! :D
IMG_0495.JPG

IMG_0511.JPG
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: aksgro