Rolex som investering?

Haha:rolleyes: Ikke noen spesifikk modell? Er det noe sted på forumet hvor det blir diskutert fra før? Smaken er jo som baken. Hørt at mange ikke liker milgaussen feks.
 
images.jpeg.jpg
 
Haha:rolleyes: Ikke noen spesifikk modell? Er det noe sted på forumet hvor det blir diskutert fra før? Smaken er jo som baken. Hørt at mange ikke liker milgaussen feks.
Dette er diskutert utallige ganger her inne allerede, enten i egne tråder eller diverse innlegg her og der.
Se eksempelvis denne tråden.
Ikke uvanlig med useriøse svar på temaet, hovedsaklig fordi det ikke finnes noe fasit, men også fordi temaet er upopulært på et entusiastforum.
Ellers finnes det nok av videoer og andre forum det blir diskutert opp og ned. Jeg tror du er bedre tjent med å søke informasjonen på egenhånd enn å forvente gode svar her.
 
Easiest way to make a small fortune on watches is to start with a big one, var det noen som sa. Dessuten er nok tiden for muligheter til store gevinster på Rolex passert. Det kan sammenlignes litt med kule utesteder, de gode tidene er over straks mainstream media omtaler dem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Doubleo7seven7
Facebook er den veien --> ;)

Du får nok litt sarkastiske svar på spørsmålet ditt her. Her inne er de fleste mer opptatt av klokkeglede enn invistering!
Hovedrådet mitt er at du kjøper ikke klokker for å tjene penger. Det finnes kjøp der ute man kan gjøre gode penger på, men rallyet har pågått så lenge nå at det er kun proffene igjen som kan regne med å tjene noe. Til og med prisene på Datejust er helt ville for tiden, så jeg ville nok sett etter andre steder å investere. Akjser f.eks.

Når det kommer til klokker, så bør du kjøpe noe som du har lyst på, som gir godfølelse når du har den på armen, og et smil hver gang du titter ned på håndleddet for å se hva klokka er. Som blir kjøpt for å brukes, ikke for å selges.

Invistor er en ironisk bøyningsform av investor; en som ikke har interesse for klokker og tror at alle trær vokser inn i himmelen....
 
Redigert:
Jeg kjøpte en Seamaster og en Volvo V40 av noenlunde samme årsmodell i fjor og betalte omtrent like mye for dem. jeg kjenner ikke nyprisen som måtte betales den gangen men jeg går utfra at Volvoen var mye dyrere, kanskje 10 ganger dyrere? Nå var altså prisen lik.
Seamasteren har kosta kanskje 2000 i justering av lenke og kjøp av nye reimer, reimene kan vi se bort fra for de var strengt tatt ikke nødvendige. Så da står vi igjen med 150 kr til justering av lenke. Seamasteren gir meg glede hver eneste gang jeg ser på den! Og etter en full overhaling til 5000kr ? vil den gi meg glede livet ut og vil glede mine etterkommere når jeg forlater denne jammerdal. Skulle jeg finne på å selge den vil jeg få tilbake det jeg ga for den.
Volvoen er en nydelig bil som bare har kosta meg olje, bremseklosser og arbeidsinnsats, men jeg blir veldig overaska hvis resultatet av eu-kontrollen blir billigere enn en full service på Seamasteren. Jeg håper den holder i to eu-kontroller til, men jeg trur ikke arvingene min får den bilen. Skulle jeg selge den i dag får jeg kanskje halvparten tilbake.

Og konklusjonen på dette vrøvlet?

Gamle Omegaer er en investering i tid, glede og nytte som du ikke taper så veldig mange kroner på.
Gamle Volver er et nødvendig onde som du må tape penger på. (Volvo med bakhjulstrekk er en annen sak)
"Invisteringer" har jeg ikke greie på og jeg har ikke lyst til å tjene penger på flå andre entusiaster.
 
Hei
Noen som kan fortelle noe om dette. Er Omega fyr og har ikke peiling på Rolex. Har 100k som jeg kan investere i klokke, som ren investering. Hvis det er en ting.

Her tror jeg det eneste korrekte svaret er å kjøpe seg en eldre Rolex. Er en Rolex Pepsi som ligger ute til salgs her på sonen, som er helt nydelig. Kanskje den mest ikoniske av dem alle ved siden av Submariner. Jeg mener 16700 er voldsomt underpriset, og med min ekspertise så mener jeg at denne vil minst doble seg i verdi de neste 32 årene av sin levetid. Legg til 15k på budsjettet og du kan leve drømmen.

God invistering.

// KAB
 
Jeg klarer ikke helt å forstå denne prisoppgangen på annenhåndsmarkedet. Folk virker å hause hverandre opp, 100k for en explorer 2, 150k for en sub har jeg sett på finn. I HK kan man få disse modellene til langt lavere pris, (så rimelig at med MVA så lønner det seg likevel) selv de som ikke er brukt. Et annet aspekt er at man er i samme prisklasse som de 3 store for noe som er i en lavere klasse. Tenk at man kan få en VC overseas for det samme som noe som i utgangspunktet er konkurrenten til Omega Seamaster.
 
Verden er ikke rasjonell, og godt er det - fordi da hadde den gått til grunne ganske fort hvis alle visste alt og kunne forutsi fremtiden og årsakssammenhenger. Uansett irrasjonalitet, er det greit å vite at service på en Rolex, som er i en klasse under de 3 store, koster mindre og man får armbåndsuret tilbake relativt fort i forhold til de i en klasse høyere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver