Rolex Oyster Perpetual 39 Dark Rhodium

Medlem
3. april 2014
Innlegg
1.251
Sted
Viken
Ser at det allerede finnes en Rolex 114300 tråd her, med en skikkelig omtale av klokken, men jeg har lyst til å si litt om min likevel :). Fikk denne i innbytte i går. Trigget på skiven i "dark rhodium", og tenkte det kunne være morsomt å "rykke tilbake til start". Jeg startet nemlig Rolex-karrieren min med en Rolex Oyster Perpetual 1002 med blå skive. Var skrekkelig stolt av den klokken! Men jeg syntes den var litt liten med sine 34 mm.
2015-07-02 12.05.58.jpg

Så forrige helg fikk jeg tilbud om en OP39 i dark rhodium i innbytte. Har lenge hatt lyst til å prøve en Rolex med dark rhodium skive, så jeg slo til. Ikke noe økonomisk gunstig byttehandel, men shit au. Hadde lyst å prøve den. Fikk den i går kveld, og tenkte umiddelbart at "Yes! Endelig en klokke jeg kan selge videre uten at det gjør vondt!" (For egentlig så driver jeg jo og trimmer ned samlingen. Har drevet med det ganske lenge egentlig, men det blir utallige krumspring på veien. Sliter veldig med å holde fast på "rent salg" - som jeg prøver på hver gang. Etter en uke uten salg blir jeg utålmodig og åpner for byttehandel. Og så får jeg inn enda en klokke som jeg absolutt ikke vil selge. Også må jeg velge en likevel. Au! Og sånn fortsetter det...) Men denne OP39 traff meg ikke helt. I hvert fall ikke i går kveld i kjedelig inne-lampe-lys. Så jeg tenkte jeg skulle gjøre den klar for salg. Den hadde litt hairlines her og der, så jeg kjørte en liten runde med cape cod på blanke flater, litt 3M-pad på lenken, og vask til slutt. Og så måtte jeg prøve på en grå nato...
IMG_3170.jpg
IMG_3173.jpg
IMG_3176.jpg
IMG_3178.jpg


IMG_3179.jpg

ÆSJ! Den ble jo nesten barsk jo! I hvetfall ganske lekker! Og jeg som tenkte jeg endelig hadde fått inn en klokke som jeg bare kunne selge uten at det gjorde vondt!

Ok, litt viss-vass-tråd dette her. Hadde egentlig bare lyst å vise bildene av en ganske nedtonet Rolex, men som faktisk er ganske sprek også! Og akkurat stor nok med sine 39mm til mine 18,5 cm lanker :). Takk for oppmerksomheten!
 
Jeg syntes dark rhodium skivene er utrolig pene, har lyst på en selv. OP39 blir nok for liten for meg og datejust med fluted bezel for dyr, for øyeblikket hvertfall. Kos deg med flott Rolex, så lenge det varer:)
 
  • Liker
Reaksjoner: KTS69
Kanskje min favoritt Rolex for øyeblikket og jeg ville hatt den på nato på samme vis som deg :)