Solgt Rolex GMT Master

Medlem
27. juni 2016
Innlegg
510
Sted
Oslo
Merke, modell og år:
Rolex GMT Master 16753 - 1979
Din birthyear?

Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand:
Strøken Two-Tone GMT Master med nydelig patina og "nipple dial" fra 1979. Klokken var på full service hos Bjerke i Januar 2018 og er således i perfekt tilstand. Den ble da også mest sannsynlig polert, og jeg har kun pådratt den minimale hairlines. Polering er gjenstand for diskusjon, men på et nesten 40-år gammelt TT-ur er en polering utført av Rolex selv helt riktig imho. Uret var 100% strøkent da jeg kjøpte det tidligere i år, og jeg vurderer tilstand nå til 9/10 basert på minimale hairlines.

Tidligere selger ønsket å bytte clasp og GMT viser da disse hadde en del slitasje/patina på seg så dette er nytt på klokken, men alle originale deler følger med dersom du ønsker å bytte tilbake. Skive, lenke, kasse - alt er 100% originalt. Ikke boks eller papirer, men det er vel snarere regelen dessverre på vintage ur.

Må få understreke patinaen her som ikke kommer skikkelig frem på bildene. Nydelig gulnet patina på markører, og spesielt datovinduet er helt magisk.

Dokumentasjon og historikk:
Original Bjerkekjøpt GMT Master. Kvittering på service januar 2018 følger med samt originale deler som ble byttet (GMT-viser og clasp).

Serienr. 629*****

Øvrig informasjon:
Har flere GG referanser og tenker å holde det sånn. Ønsker helst F2F i Oslo, men kan sendes per post på kjøpers risiko.

Sted: Oslo

Pris eller bytteverdi:
Vanskelig å prise denne men tenker 69k kan være rimelig basert på tilstand. I utgangspunktet interessert i rent salg da jeg har noe annet i sikte, men har du spennende bytteforslag kan det være av interesse.

Mine bilder under, men ta kontakt dersom du ønsker flere bilder eller mer informasjon.

Januar 1 IMG_0024.jpg
Januar IMG_0027.jpg


IMG_6474.JPG
 

Vedlegg

  • Januar 1 IMG_0024.jpg
    Januar 1 IMG_0024.jpg
    133,9 KB · Visninger: 0
  • Januar IMG_0027.jpg
    Januar IMG_0027.jpg
    69,7 KB · Visninger: 0
Redigert:
Oppdatert pris og nå tilgjengelig for bytte. Ideelt sett PAM, Rolex eller JLC, men er åpen for gode forslag. God helg!
 
Nyttårsbump! Noterer at samtlige tilsvarende modeller ligger høyere i pris på Chrono,.