Rolex Explorer I

Medlem
14. jan. 2017
Innlegg
19
Sted
Tromsø
(burde kanskje vært postet i startgropen, admin må gjerne flytte om dette anses som nødvendig.)

Har i lengre tid hatt lyst på en Rolex, og har alltid tenkt at en all-rounder vil være det beste for meg. Vært innom tanken på no-date sub, datejust på oyster-lenke og oyster perpetual. Har i det siste falt veldig for Explorer I, 39mm og tenkt at denne vil være utmerket for mitt bruk. Spørsmålet mitt her er om noen har noen tanker rundt dette som en all-rounder og hvordan tilgjengeligheten er hos AD på dette uret. Ser for meg at et eventuell bruktverdi vil holde seg bra(som med alt av Rolex). Sendt en Mail til Askeland, men ikke fått svar enda.
 
Exp1 er en veldig fin hverdagsklokke. Passe stor, 100m, og relativt lav til Rolex å være. God annenhåndsverdi på de er det også. Mener det er rundt 6mnd ventelister på de generelt sett. :) tror du vil like den veldig godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kroger
Flott klokke! Vet at Askeland i Stavanger hadde en på lager i forrige uke. Hør om de har den fortsatt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kroger
Flott klokke! Vet at Askeland i Stavanger hadde en på lager i forrige uke. Hør om de har den fortsatt.

Om Askeland har denne må du slå til! Etter hva jeg har fått med meg begynner det å bli lange ventelister på denne også.

Har selv denne klokken, og den kan virkelig anbefales, går til alt, etter mitt skjønn:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kroger
Takker for gode svar! Og det er fint å høre at det er snakk om et bra ut. Sendte Mail til askeland i går og fikk beskjed om at de ikke hadde noen inne. Fikk også beskjed om at Rolex ikke tillater AD å sende ur, så da er det slik at jeg må til Stavanger for å handle?

Må vedkjenne at venteliste på 6 måneder er noe langt. Skal til utlandet i april. Kanskje jeg er heldig og finner noe hos en AD, selv om jeg har mine tvil på at det er flust av Rolex AD’er i Tsjekkia, haha
 
Takker for gode svar! Og det er fint å høre at det er snakk om et bra ut. Sendte Mail til askeland i går og fikk beskjed om at de ikke hadde noen inne. Fikk også beskjed om at Rolex ikke tillater AD å sende ur, så da er det slik at jeg må til Stavanger for å handle?

Må vedkjenne at venteliste på 6 måneder er noe langt. Skal til utlandet i april. Kanskje jeg er heldig og finner noe hos en AD, selv om jeg har mine tvil på at det er flust av Rolex AD’er i Tsjekkia, haha
Hvis du skal til Praha så finner du noen Rolex AD der, men prisene er ikke akkurat gunstige med sterk euro kurs. Det er vel slik at de ikke har lov å sende lenger , men noen fraviker kanskje disse kravene ikke vet jeg. Men kan absolutt anbefale en tur til Askeland og Stavanger: Kjenner jeg dem rett hos Askeland kan de hjelpe med overnatting også. Ta en tlf til dem du. De yter veldig god service.
 
Hvis du skal til Praha så finner du noen Rolex AD der, men prisene er ikke akkurat gunstige med sterk euro kurs. Det er vel slik at de ikke har lov å sende lenger , men noen fraviker kanskje disse kravene ikke vet jeg. Men kan absolutt anbefale en tur til Askeland og Stavanger: Kjenner jeg dem rett hos Askeland kan de hjelpe med overnatting også. Ta en tlf til dem du. De yter veldig god service.

Takker for svar! Godt poeng, og er usikker hvordan det er med momsfradrag i Praha også. Sikkert et relativt innfløkt system. Godt å høre at de er serviceinnstilte, men dersom de ikke har uret inne er vel alternativet enten venteliste i +/- 6mnd eller se om kanskje en AD i Praha har. Selvfølgelig vanskelig å sette en pris på 6mnd i «spart ventetid»