rolex Cosmograph "Paul Newman" grei prisstigning?

Beklager altså, er glad i Rolex, men klarer ikke å forstå hvorfor disse er så populære. Synes nyere Daytona er mye, mye mer attraktiv enn disse Paul Newman klokkene..

Men kunne gjerne tenkt meg å hatt en, så jeg kunne solgt den for en helt hinsidig sum som er utenfor all fornuft.
 
Paul Newman Daytona er latterlig høyt priset. Lukter boble lang vei. Ville heller gått for en såkalt "Big Red" fra tidlig 70-tall:

orig.jpg


Referanse 6263/6265.

Disse er forsåvidt også svinedyre, startpris rundt $25-30.000. Men kulere enn både Paul Newman og ikke minst: Nyere Daytona. Phøy! :)
 
Jeg kan ikke si at jeg skjønner noe særlig av dette jeg heller. Men selvfølgelig er det markedet som bestemmer prisene uansett hvor vilt det blir..:)
 
Jeg kan ikke si at jeg skjønner noe særlig av dette jeg heller. Men selvfølgelig er det markedet som bestemmer prisene uansett hvor vilt det blir..:)

Galskapen på priseksplodering i vintage Rolex(og Panerai) området stemmer mest fra Kina og sin ny økonomiske oppgang som har skapt mange multimillionær...
Det samme skjer med gammel Kinesisk porselen/kunst i siste etc etc...Det er også tilkoblet til museet ran og ransforsøk.
Ikke noe mer egentlig.
Det betyr at når Kina sin økonomi skal krympe, etterspørselen for vintage Rolex vil gjør det også.
Og selvfølgelig hele superfrenzy på auksjoner skal senke seg kraftig.