"Riktig" pris på Datejust II - Ref: 116334

Jørgen

Bidragsyter
Medlem
14. jan. 2013
Sted
Norge
Jeg har fått tilbud via en bekjent å kjøpe en brukt, men som ny Datejust II med hvitt gull bezel (Ref: 116334).

Klokken er kjøpt i utlandet og kommer uten boks og papirer. Jeg vet med sikkerhet at den ikke er stjålet eller at det er noe annet snusk.

Spørsmålet er: Hva er "riktig" pris å betale? Jeg ønsker i utgangspunktet å ha både boks og papirer, også mtp. verdi om jeg skal selge.

Noen som kan gi en OK vurdering av hva som er fornuftig pris?

Se på hva @Havvo skulle ha for sin på TS-marked. Trekk av litt av den prisen, siden den stod til salgs i evigheter. Tror du finner fair value for en handel med en slik tilnærming. Aka when in doubt, check it out: Historiske annonser på TS-marked. :)

Jeg har fått tilbud via en bekjent å kjøpe en brukt, men som ny Datejust II med hvitt gull bezel (Ref: 116334).

Klokken er kjøpt i utlandet og kommer uten boks og papirer. Jeg vet med sikkerhet at den ikke er stjålet eller at det er noe annet snusk.

Spørsmålet er: Hva er "riktig" pris å betale? Jeg ønsker i utgangspunktet å ha både boks og papirer, også mtp. verdi om jeg skal selge.

Noen som kan gi en OK vurdering av hva som er fornuftig pris?

• Liker
Reaksjoner: Jørgen
Styr unna og kjøp en komplett Norsk isteden. Blir lett mye hazzel ved eventuell forsikring eller et re-salg.
Hvis Havo sin gikk for 50' ville jeg uansett ikke betalt mer enn 35-40' for en som var uten tilbehør og dokumenterbar historik + mva. kvittering.

• Liker
Reaksjoner: Jørgen og Genta
Min var 3-4 mnd gammel fra Askeland og brukt kanskje 10 timer tilsammen. Tror 50 var en grei pris for "ny og norsk". Lavere enn det for andre ja.

Havvo solgte vel en med glatt stålbezel, 116334 har fluted i hvitt gull og er en del dyrere. Jeg solgte en ett år gammel med stålbezel for et par måneder siden. Mener jeg fikk ca 44-45 for den.

Redigert: