Reparasjon av SKX007, forslag til urmaker / hjemmemekker?

Medlem
5. aug. 2011
Innlegg
338
Jeg har en SKX007 som går altfor raskt og leverte den inn til Larsen for en sjekk. Fikk tilbake et estimat på 5500kr for å fikse denne, noe som er pittelitt mer enn hva jeg hadde regnet med det ville koste å fikse et Seiko-urverk.

1000kr (eller mer presist 5500kr) - spørsmålet blir da, hvor kan jeg sende klokken min?
 
Urmaker i Polen.
Såpass billig klokke forsvarer ikke en sånn pris på rep/service.
Tipper du kan få en god service i Polen for rundt 500 kroner pluss frakt.
Må det byttes deler, blir det naturligvis ekstra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Måsabjønn
Jeg ville ha dratt innom flere urmakere. Urmaker Larsen befinner seg vel i Osloområdet? En urmaker på Kolbotn har fått en del skryt og tar visstnok en grei pris, hva med å høre der?
 
Forsøke å stille ett par mm på denne selv er artigest :D men kanskje like greit å få inn nytt urverk om den plutselig ble veldig rask ..

1675259975395.jpg




Bruker app til å ta opp lyd fra urverk. Har stemt veldig bra den tiden jeg lekte meg med det !
 
Ha ha, tanken har slått meg! men det var en grunn til at jeg kastet alt jeg hadde av ebay / alibaba hjemmemekk-ræl for en stund siden :ROFLMAO:

Forsøke å stille ett par mm på denne selv er artigest :D men kanskje like greit å få inn nytt urverk om den plutselig ble veldig rask ..

Vis vedlegg 320253



Bruker app til å ta opp lyd fra urverk. Har stemt veldig bra den tiden jeg lekte meg med det !
 
  • Liker
Reaksjoner: Måsabjønn
Støtter forrige innlegg: jeg hadde en SKX som begynte å gå veldig raskt. Husker ikke akkurat hva tipset var, men hvis man googler finner man det:

Det var noe lignende som å legge klokken opp ned, gi et par rapp på baksiden og kl.10 på siden av kassen.
Grunnen er en del som henger seg opp.

Det fungerte hos meg.

Edit:
Fant siden som hjelp meg da det skjedde, scroll litt ned:

 
Redigert:
Det hørtes drøyt ut. Tror det var samme estimat jeg fikk for service hos Friis i Tromsø på vintage Seiko, men eventuelle deler kom i tillegg. Jeg skulle serve to, samt ha nye kroner, og endte med å sende dem til UK. På tross av dyr frakt og fortolling, endte jeg opp med prisen for sannsynligvis halvparten av den ene av klokkene hos Optura. Og på toppen av det hele av en av de mest erfarne Seiko-skruerne som er…
 
Oppdatering: jeg fulgte El Gringos tips og kjøpte dingsen på Amazon, klokken går som "normalt" :) (y)

Og tenk så mange som bruker tusenvis på service helt unødvendig! Tørr ikke tenke på hvor mange klokker som blir sendt til Sveits og andre steder for enorme summer, bare fordi en eller annen butikkansatt foreslår dette….