Reklamasjon hos klokkegiganten.no

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.544
Sted
Kongeriket Norge
Jeg fikk en Boxy dobbel winder i gave i sommeren 2015. Nypris lå på kr. 2.699,- etter hva jeg fikk vite av vedkommende jeg fikk den av. Funket greit frem til slutten av november 2015. Den ene winderen begynte så leve sitt eget liv med skrapelyder og klikkelyder. Hadde den på soverommet, så tenkte at dette burde jeg si ifra om og få reparert ettersom den fortsatt var under garanti.

Sendte dem en mail og fikk svar etter tre/fire dager. De var da raskt ute med å spørre om at ettersom det var lang behandlingstid, opp til 4 uker, om jeg ville ha prisavslag for å slippe å sende inn produktet. Dette var utenkelig for meg ettersom den skulle stå på soverommet, og lyden winderen lagde, måtte en være døv for å kunne sovne til. Se svaret fra dem:
"Reklamasjonssaker er en lang prosess, da først en sak skal opprettes, varen skal returneres, vurdering skal gjøres, og eventuell service og levering på verksted skal skje. Med andre ord kan dette ta hele 4 uker. Jeg kan derfor også foreslå at du i stedenfor mottar en kompansasjon for feilen, dvs. en rabatt på det allerede kjøpte produktet."

Jeg sendte derfor produktet tilbake jf. informasjonen jeg ble gitt. Fikk aldri noen bekreftelse på at varen var mottatt i retur og heller ingen oppfølging. 05.01 kontaktet jeg dem igjen og spurte hvordan det lå ann. Ingen svar fra service pga julen. Greit nok tenkte jeg. Slik fortsatte maset fra meg med 3 ukers mellomrom frem til idag da jeg fikk min endelige svar. De fant ingen feil på produktet og skal sende det i retur. Bombe tenkte jeg. Tok 13 uker for et firma å finne ut dette. Må være rare lyder og noe galt med hodet mitt, konas og alle andre som har vært i samme etasje tydeligvis.

Blir spennende å få produktet i retur. Er jeg heldig kommer det vel før påskeferien.

Litt over middels frustrert over kundeservicen til dette nettstedet og håper ingen på dette forumet er involert eller har direkte tilknytning dette selskapet. Jeg fraråder alle på TS til å la være å handle hos klokkegiganten.no om en ikke da tilfeldigvis elsker å vente om noe skulle gå galt.

Det settes pris på innspill eller erfaringer fra andre. Får kanskje litt ro i sjela av det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost og Gubben11
Jeg fikk Winder til jul, den var defekt og ble sendt tilbake nesten direkte etter jul. Først etter 5 uker fikk jeg svar, svaret kom først etter en purring fra min side. Fikk da valget om gavekort eller 15% av kjøpesum tilbakeført som plaster på såret, hvorav sistnevnte ble valgt. I svaret beklaget de også behandlingstiden. Det er nå en uke siden og har ikke hørt noe mer etter det.

Jeg kommer ikke til å handle fra klokkegiganten i fremtiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Oppdatering. Da mottok jeg winderen i retur idag Skulle ha tatt bilder da jeg unboxet, for selvfølgelig var det en tredelt ripe gjennom klarlakken på oversiden. De har sikkert skåret opp pakken da de mottok den. De innrømmet jo at de hadde sendt den fra sted til sted, så måten de fraktet den på kan ikke ha vært særlig bra.

Og selvfølgelig var skrapelyden der. En smule frustrerende, men hva kan en forvente og gjøre med en slik "nettbutikk"

Noe dårligere kundeservice og en mer usæriøs bedrift må en lete lenge etter. Kommer til å anbefale alle til å holde seg unna klokkegiganten.no. Dette er for meg nesten svindel.

ovRWRR1.jpg
 
Send de en e-post der du ber om at en ferdig frankert returseddel blir sendt din vei og at de tar denne reklamasjonen alvorlig, eller så kontakter du forbrukerombudet. De har krav på å benytte seg av regelen for avhjelp, altså forsøke å reparere produktet, inntil to ganger. Etter dette kan du kreve nytt produkt eller heving av kjøp.
Hva stripen de har påført angår, så har jeg ikke i hodet hva man rettslig har rett til å kreve her, men vil tro at de er pålagt å utbedre en skade de har påført. At de har håndtert produktet på slik en måte at de har skadet det taler absolutt din sak om du måtte gå videre til forbrukerombudet med dette. Anbefaler deg å dokumentere lyden den lager og sende dette som bevis på at produktet faktisk har en feil som de ikke kan prøve å lure seg unna.
Lykke til.
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Takk for svar @waterbottom

Har fått svar av dem der de fraskriver seg alt ansvar ettersom jeg ikke hadde sendt varen tilbake i originalemballasjen. Ganske snålt egentlig med tanke på at originalemballasjen var winderen omkranset av føyelspose, med tynn styrofoam på endene og Ikeapapp emballasje. Dette var grunnen til at jeg sendte den tilbake med to typer bobleplast og "ostepop". Vet ikke helt hva jeg skal gjøre men orker nok ikke å bruke mer tid på å gå irritert pga dette. Bedre å jobbe et par timer ekstra så jeg kan kjøpe ny et annet sted.

Kan vel uansett trygt si at jeg kommer til å holde meg langt unna klokkegiganten.no og anbefaler alle andre å gjøre det samme.
 
Har akkurat samme problem med samme winder og har kjøpt denne på klokkegiganten. Så føler vel her at jeg har blitt litt skremt av å sende denne inn til dem. Hva ble du tilbudt som kompensasjon @Qwestern?
 
@-IslandWind- Den endte dessverre opp som bokstøtte i kjelleren. Orket ikke å være i samme rom som den.

Klokkegiganten mente at den fungerte som den skulle og skranglelydene var normale. Videre var det min feil at ettersom jeg hadde emballert den slik jeg gjorde med kun to lag bobleplast, måtte jeg tenke på at stanleykniven ville gå rett igjennom emballasjen. Fant ut at jeg ikke orket å bruke mer tid på det, så lot det ligge. Fasit = alt fungerte som det skulle og skadene var min feil. Logiske greier.
 
Høres ut som trådtittel bør endres til " Dårlig erfaring med klokkegiganten.no"

Høres foresten ut som en butikk som burde ligge rett over grensen ved Svinesund:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern