Råd og tips ved kjøp av varebil

H

HCWL

Guest
Sikkert tidenes long shot, men prøver meg her inne ettersom jeg vet at flere av TS-medlemmene er kunnskapsrike når det kommer til bil. Så får det heller være et definisjonspørsmål om kassebil går under definisjonen bil.

Som tittelen beskriver er jeg ute etter råd og tips når det kommer til kjøp av varebil/kassebil.

Jeg og en kamerat er på jakt etter en liten varebil/kassebil. Ingen av oss har spesielt greie på varebiler og eventuelt de mange fallgruvene ved kjøp av en slik.

Bilen skal hovedsakelig bli brukt til frakt av diverse materialer og møbler. Vi har siktet oss inn mot den minste størrelsen av kassebiler, ettesom det vil være tilstrekkelig for vår type bruk.


Krav/ønsker til bilen:

- Under 100'
- Under 100.000 Km
- Pålitelig og billig å vedlikeholde
- Lavest mulig verditap
- Likvid
- Kassebil (Caddy, Berlingo osv.)
- Hengerfeste
- Automatgir?

Har orientert meg i markedet den siste uken, men kan ikke si jeg har blitt noe klokere.

Basert på observerte markedspriser på typiske postbiler (rød lakk og vinduer rund baut) antar jeg at dette er noe man bør holde seg unna?

Noen spesielle merker eller modeller jeg burde holde meg unna?
Hva slags utstyr bør man ha, og hva bør man unngå?
Kjøp av privatperson eller forhandler?



Alle tips og råd mottas med stor takk:)
 
Pizzabiler er litt små til møbler og materialer i mine øyne. Skal du ha pålitelig varebil med lite og rimelig vedlikehold med lavt verditap kommer du ikke utenom Toyota Hiace. Automatgir og nevneverdig komfort må du klare deg uten.
Det dukker opp Hiace 117hk awd i grei stand, relativ lav km til noenlunde pris med ugjevne mellomrom og da gjelder det å være rask, de blir solgt samme dag.
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91