Prisforespørsel - Rolex Daytona

Medlem
24. okt. 2007
Innlegg
325
Sted
Oslo
Har en Rolex Daytona, hvitt gull med meteroite-dial og sort kroko som jeg vurderer å selge. Mener å huske det er modellnummer 116509/2.
Klokken er anskaffet i 2003-2004 i Norge, papirer/boks medfølger.

Hva kan jeg regne med sånn ca. å få for denne nå ?
 
Jeg er ingen ekspert på markedet for hvitt gull, men kan jo drodle litt ;)

Slik jeg forstår det er meteorite dial (og MOP) priset endel høyere enn de vanlige hvittgullsskivene? Nypris oppunder 200k vs nypris oppunder 170k (på rem).

Nyprisen i WG på lenke (vanlig skive) er ca 230k, de har jeg sett ute på Finn til 140k. Så kan du jo ta det prosentvise tapet og anvende på 200k. Da kommer vi på 120k. Det stemmer ganske godt overens med prisen på chrono24.com, som ligger på 100 - 140. Og som alltid er overpriset. Men som nordmann må man jo tenke på momsen om man skal handle i utlandet.

Men det er ikke så lett å selge så dyre ur i Norge, så da kan du jo velge om du vil la Johnny selge den for deg eller sette ned prisen for å gi noen en killer deal. For din del sitter du vel igjen med like mye i begge tilfellene. Tør jeg foreslå 100-110k?

Dog: Hvor mange av disse urene som selges til angitt pris kan jeg jo bare spekulere på. Ikke så mange vil jeg tro ...

(Til sammenlikning kikket jeg selv på en gult gull Daytona på rem med Newman-skive til 90k for et års tid siden. Den har vel en nypris på oppunder 160k.)

I tillegg kommer det selvsagt an på klokkens tilstand. En ripete gullklokke bør få en profesjonell puss.

Jeg tror vel du må bestemme deg for om du vil selge raskt eller dyrt :)
 
Tusen takk for meget godt svar, Anders!

Jeg har kontaktet Jonny for å høre hva han evt. kan bistå. I tillegg har jeg bestemt meg for å levere klokken til Bjerke for oppussing.

Kan tenke meg en pris rundt 105-115k. Høres ikke det halvveis fornuftig ut?