PP Nautilus 3800

Ville seriøst vurdert å ta den risikoen sjuli.. Det hadde vel tatt noen dager før hun hadde merket det.... ;)
 
Så såvidt på den i dag. fin klokke men virker veldig mye mindre enn dn egentlig er. Du skal ha veldig små håndledd før dette ser ut som noe annet enn en konfirmasjonsklokke.

Løsningen på poblemet ditt Sjuli er å kjøpe den og så la kona bruke den:eek:
 
Så den idag ja. Det er et eller annet med de romertallene som ikke gjør seg helt IMO.:(

93_-257757940.jpg
 
Størrelsen på denne er nok 37mm, da den ikke er produsert i 38mm. Jeg synes denne bør være jumbo 40mm, 37 blir litt for lite.

Husk også at det finnes utrolig gode kopi klokker av Nautilus, skremmende gode. Her ville jeg også tatt en titt på urverket for å være 100% sikker...

AW:)
 
Synes at størrelsen på en 3800 er helt ok ( cf det fine bildet fra min venn Jeff)
nau10.jpg


men som UJU har jeg problemer med den versjonen med romertallene som visker bort harmonien og den perfekte balansen, jeg savner de Genta viserne, det sorte datohjulet og stripene.
 
PP er jo übercool. Osv. Men man må spørre seg selv, hvor cool hadde denne klokken vært om den var laget av Certina? Jeg synes klokken er stygg. Smaken som baken, trallala.
 
PP er jo übercool. Osv. Men man må spørre seg selv, hvor cool hadde denne klokken vært om den var laget av Certina? Jeg synes klokken er stygg. Smaken som baken, trallala.

Stemmer i. Lite som klaffer på denne klokken...
 
Jeg synes Nautilus er griselekker, men ikke den aktuelle modellen.
Gi meg en 5711 eller 5712 så snakker vi.(med blå skive).
 
PP Nautilus er fantastiske ur, men den versjonen av PP smiler dessverre ikke til meg.
Romertallene blir estetisk veldig feil. IMHO. Og 38mm blir for smått.
Synes vel egentlig heller ikke den prisen uten papirer ga meg følelsen av å gjøre et kupp.

Om det hadde vært aktuelt;- likte du den og utfordret din bedre halvdel ved å "stå for konsekvensene", så hadde det jo bare vært å kjøre på.;)

Alternativt ville ett av to andre scenarioer kanskje vært mer "fornuftig"; - avventet situasjonen og heller kjøpt en 5711 senere. Eventuelt funnet noe helt annet i sjiktet 60-65k. F.eks en pent brukt Red Sub, eller noe annet hyggelig du kunne supplere en vakker samling med....;)
 
Alternativt ville ett av to andre scenarioer kanskje vært mer "fornuftig"; - avventet situasjonen og heller kjøpt en 5711 senere.

en 5711 koster i dag 174K : da spørs det hvor fornuftig det blir i forhold ;)
men man skal kunne finne en ( etter mitt syn) finere versjon av 3800 lik den jeg postet høyere oppe til en hyggelig pris.:eek:
 
Godt å se engasjementet og at det er konsensus om denne versjonen.

Jeg innrømmer glatt at jeg ble blendet av prisen, ingen tvil om at det finnes vesentlig flottere versjoner av nautilus.
Vel vel, vi får heller spare oss gode og fete og heller gå for en 5712 når den tid kommer.
 
Patek... for kjedeligt ... sorry ...
:neutral::neutral:

Kun kult med Patek hvis du har Tigerblood

PP-Satire-Ad.jpg
 
Snuser litt på denne til kona, men trenger litt hjelp fra dere erfarne Patek-kjøpere!
(Egentlig er jo dette galskap... Det er jo jeg som trenger en PP, men jeg tenker at dette vil være et perfekt "Get out of Jail" kort for fremtidige synder!) ;)

Angående de manglende papirene/spørsmål om ektehet;
En telefon til Bjerke bragte meg ingensteds. De påstod at de ikke ville kunne verifisere ekteheten på denne da det ikke fulgte med papirer.

Ringte deretter Alf Lie, og der fikke jeg bedre hjelp (lurer på om jeg pratet med Wonka?). Etter sigende registreres solgte Pateker med kjøpers navn i Patek sine arkiver i Sveits. Jeg fikk forklart at det var et poeng å få overført klokken til mitt navn i disse registrene. En slik re-registrering sammen med kvitering fra Briljant Ur og Gull, samt en forsikringstakst fra AL vil jo langt på vei kunne fungere som dokumentasjon av ektehet.

Noen som har erfaring med hvordan man går frem for å ordne noe slikt? Trenger man noen bekreftelse fra tidligere eier?

Så var det spørsmålet om skiven som jeg registrerer ikke faller i smak hos mange! Denne modellen ble jo også levert med den mer klassiske blå Nautilus skiven med horisontale linjer og "sticks" som timemarkører.
Noen som vet om det er mulig å bytte skive/visere på en Nautilus (teknisk sett går det selvsagt an, men hvordan stiller PP seg til dette, og er det deler å få tak i)?

Mange spørsmål her, men jeg har jo registrert at det har vært omsatt brukte Pateker på sonen, så all info vil være til hjelp. :)
 
Jeg hadde åpnet klokka for å se hvis den var ekte eller ikke...Papirer kan alltid bli manipulert.
Det er nok ikke snakk om avansert bank seddler med hologram, spesielt engravering og farger(som til og med kan bli replikert nå...)
Ingen wannabe/fake urverk kan matche en PP i våres galakse og dimensjon.
 
Snuser litt på denne til kona, men trenger litt hjelp fra dere erfarne Patek-kjøpere!
(Egentlig er jo dette galskap... Det er jo jeg som trenger en PP, men jeg tenker at dette vil være et perfekt "Get out of Jail" kort for fremtidige synder!) ;)

Angående de manglende papirene/spørsmål om ektehet;
En telefon til Bjerke bragte meg ingensteds. De påstod at de ikke ville kunne verifisere ekteheten på denne da det ikke fulgte med papirer.

Ringte deretter Alf Lie, og der fikke jeg bedre hjelp (lurer på om jeg pratet med Wonka?). Etter sigende registreres solgte Pateker med kjøpers navn i Patek sine arkiver i Sveits. Jeg fikk forklart at det var et poeng å få overført klokken til mitt navn i disse registrene. En slik re-registrering sammen med kvitering fra Briljant Ur og Gull, samt en forsikringstakst fra AL vil jo langt på vei kunne fungere som dokumentasjon av ektehet.

Noen som har erfaring med hvordan man går frem for å ordne noe slikt? Trenger man noen bekreftelse fra tidligere eier?

Så var det spørsmålet om skiven som jeg registrerer ikke faller i smak hos mange! Denne modellen ble jo også levert med den mer klassiske blå Nautilus skiven med horisontale linjer og "sticks" som timemarkører.
Noen som vet om det er mulig å bytte skive/visere på en Nautilus (teknisk sett går det selvsagt an, men hvordan stiller PP seg til dette, og er det deler å få tak i)?

Mange spørsmål her, men jeg har jo registrert at det har vært omsatt brukte Pateker på sonen, så all info vil være til hjelp. :)

Jeg lurer på om du kan henvende deg til pp - se deres hjemmesider, for å få historikken på klokken. Dette gjør de for et fett vederlag(?) på rundt tusen kroner.Jeg mener at jeg undersøkte dette for en kollega med hennes pp en gang.
 
Angående de manglende papirene/spørsmål om ektehet;
En telefon til Bjerke bragte meg ingensteds. De påstod at de ikke ville kunne verifisere ekteheten på denne da det ikke fulgte med papirer.

Hæææ?
Jeg har da aldri hatt med meg et papir når klokkene mine har blitt taksert/verifisert. Har du snakket med feil kar?