PP eller AP

Medlem
26. jan. 2009
Innlegg
1.941
Sted
Ålesund
Den evige kampen mellom kanskje de to råeste merkene?

Etter å ha kjøpt en AP har jeg innsett at disse klokkene er noe helt eget. Men i denne sammenhengen kommer jo selvfølgelig et annet klokkemerke snikende. PP

Hva er sonene tanker rundt dette? Hva er veien å gå?

Takker som alltid for innspill og personlige erfaringer:)
 
Jeg har tenkt og prøvd, og for meg er det PP som gjelder.

AP er ikke veldig feil. :cool:
 
Hvor enn fantastiske AP er, så er PP i mine øyne noen hakk over.
Back-katalogen til PP er jo unik.

Så om lommeboken tåler det, er det vel bare å kneppe på med både AP og PP.

Ja takk begge deler :p:eek::cool:
 
PP må selvsagt rangeres over AP.

Må også støtte Fossdal her.

Matematisk blir det da:

PP>VC>AP
 
Er nok enig i at PP er noen hakk over AP, men selvfølgelig så kommer det jo an på hvilke modeller man setter opp mot hverandre. Jeg kunne godt tenkt meg en PP Nautilus, men jeg har også lyst på en AP ROC. Hadde foretrukket begge i rosègull, men i nøden kunne jeg klart meg med stålutgaven ;)
 
For min del er Royal Oak mer attraktiv enn Aquanauten, men litt bak Nautilus.
Tar vi med prisen i beregningen ville jeg gått for RO!
 
PP har flotte klokker og AP er på en måte i samme sjiktet men er et eller annet med PP jeg ikke kan sette fingeren på.

PP er dog i det store og hele mye kjedeligere klokker, der hvor AP er fulle av drama, action og høy puls har PP en tilbaketrukket eleganse. Kjedelig er ikke nødvendigvis negativt i denne sammenheng.

Dette gjelder i det store og hele ap royal oak av alle typer, er noe med det kantete designet som er litt mer actionpreget synes jeg. Offshore drar det bare enda litt lenger.
 
Vanskelig valg. Begge er to uavhengige produsenter med rikelig historie. Patek er et bedre varemerke, men med nesten dobbel pris. Derfor gir (IMHO) AP mer value per krone, men å si hvilken som er beste er som å sammenlikne epler mot pærer.

Du kan simpelthen ikke gjøre et feil valg. Virker dog som du ikke er fornøyd med AP'n din (ellers hadde ikke dette spørsmålet poppet opp i tankene dine), så det er nok Patek du skal ha.
 
Du kan simpelthen ikke gjøre et feil valg. Virker dog som du ikke er fornøyd med AP'n din (ellers hadde ikke dette spørsmålet poppet opp i tankene dine), så det er nok Patek du skal ha.
+1

Hva er det med denne APen egentlig? Nå vet jeg ikke om @rkjersem har planer om å flippe den, men det kan jo nesten virke sånn. Tidligere eiere har også bare eid den kort tid før den har gått videre. Er jeg tvungen til å kjøpe den bare for å finne ut av det? :p
 
Redigert av en moderator:
+1

Hva er det med denne APen egentlig? Nå vet jeg ikke om @rkjersem har planer om å flippe den, men det kan jo nesten virke sånn. Tidligere eiere har også bare eid den kort tid før den har gått videre. Er jeg tvungen til å kjøpe den bare for å finne ut av det? :p

Jeg er på ingen måte misfornøyd med klokken. AP er helt fantastisk, og klokken er rett og slett nydelig. Men for min del har det med at jeg synes kvalitetsfølelsen var helt nydelig ift Rolex og lignende, og når man først har investert såpass med penger i en klokke tenker jeg at kanskje jeg skulle ta steget enda lenger hvis det da finnes noe som er enda bedre.

Så kom man jo over noen biler av PP og da flyger jo tankene :)

Men for å si det slik, har fått flere tilbud allerede fra folk om å kjøpe AP`en, selv om den ikke har lagt ute til salgs, har nok noe med min "fortid" som flipper, men at klokken er populær tror jeg det er liten tvil om :cool:
 
Redigert av en moderator:
For min del er Royal Oak mer attraktiv enn Aquanauten, men litt bak Nautilus.
Tar vi med prisen i beregningen ville jeg gått for RO!
... det går jo ikke å ta med prisen i beregningen, da skulle det bare bli Seiko'er på oss alle ;)
Royal Oak >> Aquanaut ja ... trodde jeg helt til jeg såg at den kommer på lenke (?!)
5167-1a-001-patek-philippe-aquanaut-steel-bracelet.jpg


Nautilus er dog alltid Nautilus :)
Som (oppnåelig før jeg dør) grail holder jeg dog en 15300 blå skive
 
fisk eller fugl? PP er dyrere, mer uoppnåelig og har høyere resale value. De er ikke nødvendigvis kvalitetmessig bedre og designet er opp til hver enkelt å bedømme.. PP er PP og AP er AP. Jeg skal ha begge deler. Forøvrig utrolig fornøyd med AP15300.