Peter Speake-Marin-tråden

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.109
Sted
Fredrikstad
La oss poste dele litt bilder og diskutere den uavhengige urprodusenten Peter Speake-Marin :)

The Sydney Tarts postet denne rapporten fra deres nylige middag med PSM:
the sydney tarts...: Speake-Marin Dinner in Sydney

IMG_1582_zpsa528bc47.jpg


Interessant at Spirit MKII tilbys med topping-tool rotor og exhibition back – det gjør jo modellen straks mer attraktiv i mine øyne.
 
PSM gjør så mye kult, og jeg vet det kun er en smakssak (gjelder breguet også), men tror jeg hadde blitt enda mer gira om de hadde en modell med forsenkede skruer på lugs.

HMS er så nydelig:)
 
Var ikke fan av disse klokkene før jeg fikk se en ute i det fri på GTG. Den gjrode seg mye bedre i virkeligheten enn på bildene jeg til da hadde sett. Et mye mer elegant ur, ikke rotete og kantete som jeg hadde fått inntrykk av.
 
Psm, sm?

Absolutt aktuelt for meg.

Startet å titte litt. Så Speake-Marin jevnlig i watchtime, og etter å ha prøvd @Juice sin ble det definitivt mer aktuelt for meg.


Tenkte å ta en titt neste gang jeg er ute å reiser.


Dere referer til PSM. Slik jeg ser det er det Speake-Marin som er varemerkebeskyttet. Det er jo fyren som heter PSM.
Eller er det noe jeg har missforstått? :)
 
Redigert av en moderator:
Dere referer til PSM. Slik jeg ser det er det Speake-Marin som er varemerkebeskyttet. Det er jo fyren som heter PSM.
Eller er det noe jeg har missforstått? :)

Jeg som ikke har greie på det har referert til PSM som merket. Juice, som har greie på det, har referert til PSM som personen.

De aller fleste andre tar seg vel tid til å skrive både Speake- og Marin, virker det som. :)

Benytter sjansen til å poste bilde av denne som er meningsløst kul i ordets rette forstand.

Speake-Marin-Triad-HD.jpg


Triad.