Paul Gerber

Medlem
20. sep. 2016
Innlegg
14
Sted
Skedsmo
Jeg driver litt og sjangler litt i mellom hva jeg skal investere i. Vært i kontakt med Paul Berger og Alf Lie. Berger har utrolige flotte klokker hvor alt håndlages og selfølgelig inhouse urverk, det samme har Alf Lie som jeg har blitt sterkt anbefalt av Norges største Bretlingfan. Hvilken klokke bør jeg investere i? Fått et personlig svar fra Paul Gerber hvor han ber meg ta en tur innom når jeg tar en tur til Sveits.
 
Alle prater om de største merkene, vel og bra. Men Paul Gerber som har lagd mye av innmaten i disse klokkene! En av de beste urmakerne noensinne. Drit i masseproduksjon og se på hvem som får klokka til å gå rundt. La oss slå et slag for Paul Gerber. Den virkelige urmakeren som snart kommer med en fantastik oppfinnelse med reservetid. Unnskyld uttrykkene mine, men Paul er rå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kjell_J og Oddemann
Hei @Jarlen. Fint om du kan holde deg til én tråd, istedenfor å starte flere identiske. Da blir det langt mer oversiktlig :)

Edit: Jeg er helt enig med deg at det finnes mye spennende utenfor mainstream merkene. H.Moser & Cie., Kari Voutilainen, Philippe Dufour, Laurent Ferrier, og selvfølgelig F.P.Journe, for å nevne noen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84 og Preacher
Lurer på om jeg ikke har postet den før, men det går fint –

Supert lesestoff om en av de skarpeste urmakerne i moderne tid, og en svært fascinerende klokke :)

 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Det ser ut som om Paul Gerber er en allsidig herre. Jeg snublet over denne ved en tilfeldighet. Utseende er veldig Ochslin. Med litt Gerber under panseret.

LarsB

 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen