Patek - servicekostnad?

Medlem
15. sep. 2011
Innlegg
2.716
Sted
Oslo
Jeg var med på en trivelig GTG i går kveld og klokkepraten gikk selvsagt rundt bordet i flere timer.
Det var en som nevnte at han mener at servicekostnad på en Patek er ca. 15-20 000.

I og med at jeg har gått svært "svanger" med tanken på å kjøpe en brukt Patek, så ble jeg...ja, en smule skeptisk til dette svangerskapet:(

Kan noen som har Patek hjelpe meg med følgende :

-hvor dyr er servicen? Skjønner at det er forskjell på urverkene. For meg så er det mest aktuelt med Nautilus eller Aquanaut.
-hvor lang er anbefalt serviceintervall?

....jeg håper inderlig at dette svangerskapet ikke ender med en spontanabort:evil:
 
Jeg var med på en trivelig GTG i går kveld og klokkepraten gikk selvsagt rundt bordet i flere timer.
Det var en som nevnte at han mener at servicekostnad på en Patek er ca. 15-20 000.

I og med at jeg har gått svært "svanger" med tanken på å kjøpe en brukt Patek, så ble jeg...ja, en smule skeptisk til dette svangerskapet:(

Kan noen som har Patek hjelpe meg med følgende :

-hvor dyr er servicen? Skjønner at det er forskjell på urverkene. For meg så er det mest aktuelt med Nautilus eller Aquanaut.
-hvor lang er anbefalt serviceintervall?

....jeg håper inderlig at dette svangerskapet ikke ender med en spontanabort:evil:


Keep the faith, The Player!:cool:

Du må nok regne med å legge noen bananer på bordet for en service, ja. Men ta dette med en klype.
Jeg er ikke kommet så langt som til serviceintervallet på min enda, men servicer og innholdet i disse varierer. Ofte er det vanskelig å være kategorisk på eksakt beløp.

Jeg er innom moderlandet for uken, og skal innom min AD i løpet av helgen.
 
patek.jpg


Se hva jeg fant ;) Ser ut som jeg bommet litt på prisen jeg sa i går. :(

Og det er jo bra for deg det. Så kanskje det kan bli en Patek til på sonen.

(ja, jeg spiller Tetris på jobb)
 
Uansett koster det en del for en service hos PP.. Men men, sånn er det vel bare..;) Er vel kanskje ikke så galt prosent messig vis man sammenlikner ut i fra ny pris på ulike ur over en viss pris?!
 
Fødsel!

Vil bare nevne at svangerskapet nå går mot slutten - keisersnitt er planlagt i morgen:p

....skal se om det kommer bilder av dåpen til helgen;)
 
Blir koselig med tilvekst i PP-familien. Er jo et familiebasert konsern, må vite.. :D
 
Snakket med Bjerke i går og de mente 15-20k for service med polering for en 5167...på nettsiden til patek kommer jeg frem til 970 CHF som tilsvarer rundt 8500...og ikke minst, hva er serviceintervallet?

noen tips?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Snakket med Bjerke i går og de mente 15-20k for service med polering for en 5167...på nettsiden til patek kommer jeg frem til 970 CHF som tilsvarer rundt 8500...og ikke minst, hva er serviceintervallet?

noen tips?

Høres vanvittig ut. Bjerke har inntil nylig servet caliber 324 S C inhouse (senest medio 2015). Da var prisen for full service rundt 7k. Har vanskelig for å forstå at servicepriser skal ha hatt den samme eksplosive prisveksten som klokkene per se.

Hva gjelder intervall, så tenker jeg personlig at hvert 5 år er tilstrekkelig, med mindre man får indikasjoner på annet Jeg husker ikke nøyaktig hva instruksjonsbøkene sier, men jeg vil ikke være overrasket dersom PP selv anbefaler et intervall på hvert 3-5 år.
 
De tjener jo ingenting på salget av klokkene, for å videresende en klokke til geneve er det rett og rimelig å ta 10 lapper:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91