Trukket Patek Philippe Nautilus 5711 (blå skive)

Medlem
3. juni 2010
Innlegg
8
Sted
Oslo
Lufter interessen for min ikoniske Patek Philippe Nautilus 5711 med den fantastiske blå urskiven. Uret er en 2012-modell, og gjennomgikk full service (ikke polering) hos Urmaker Bjerke i 2017 (dokumentasjon og uskiftede deler medfølger) - det går derfor svært godt. Kommer med ytterboks og det flotte, store treskrinet samt ekstra (nye) lenkeledd. Originale papirer har blitt borte med tiden, men Extract from the Archives kan bestilles direkte fra Patek (eller via Bjerke/AD) om ønskelig.

Uret har noen mindre overfladiske bruksmerker som seg hør og bør, men dette kan fjernes ved en lett polering hos AD hvis ny eier ønsker dette. Jeg har selv ikke sett behovet, da jeg synes det tilfører uret personlighet - disse skal imho ikke være safe queens..

Per i dag viser Chrono24 priser fra $65 000 - $80 000 USD for sammenlignbare utgaver - men det internasjonale markedet ligger trolig noe høyere enn det lokale norske. Jeg setter derfor prisen til kr kr 520 000. Jeg kan være åpen for å diskutere delbetaling i andre spennende ur, fortrinnsvis strøkne utgaver av Rolex (Daytona) og Audemars Piguet (15300/15400/15202ST, blå urskive) - evnt. PP Aquanaut.

Personalia må oppgis før eventuell visning, og uret overleveres kun i Osloområdet ved registrert innbetaling på konto.

Forbeholder meg forøvrig retten til å trekke uret for salg dersom jeg skulle komme til fornuften.

Takk for titten! :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sigmundandersen2