Patek Philippe 5711 og andre

Medlem
26. jan. 2009
Innlegg
1.941
Sted
Ålesund
Neste innkjøp blir en Patek.. Mest sannsynlig en 5711... fordi det enkle er ofte det beste..

Poenget med denne tråden er egentlig å spørre de som har prøvd disse klokkene på hendene hvordan de føles ut?

Jeg tenker at når jeg først skal bruke en slik sum på en klokke så skal den iallefall være god å bruke også.

I mine øyne er Oysterlenkene noe av det mest behagelige man kan bruke, man kjenner rett og slett ikke at klokken er på hånden.

Så hvordan føles Patek på hånden? Er de for tynne? Lave? Lette? Eller helt perfekt?

Setter umåtelig stor pris på alle erfaringer og tilbakemeldinger :)



Hilsen en som kanskje skal "lease" en klokke ifølge produsenten selv? :cool:
 
Redigert:
Har testet disse noen ganger og 5711 er ekstremt tynn og komfortabel, sklir inn under en hver skjortemansjett uten problemer. Lenken er også overraskende tynn og delikat, får en oysterlenke til å virke som en ankerkjetting i forhold ;).

Eneste mulige kritikkpunktet er låsen på lenken som ikke er fult så sofistikert mekanisk som man kanskje skulle ønske seg at den var.

Er dog viktig at man får prøvd en Nautilus før man handler, det er en kasseform som jeg tror enkelte håndledd kan slite med da det er ganske flatt og du har en kontinuitet fra kasse til lenke. På meg sitter både 5711 og 5712 helt perfekt.
 
Må bare støtte ChristianN her.

På min hånd så sitter både 5711 og 5712 perfekt:D Jeg vil gå så langt å si at bærekomforten er tilnærmet ultimat.
5980 er en del høyere og kraftigere - denne var dessverre ikke min hånd like glad i.

Uansett - du bør jo ta deg en tur ned til Bjerke for å prøve. Altfor dyr klokke til å være et eventuelt bomkjøp.
 
Enkelheten til 5711 apellerer meg. Samtidig som jeg vil ha den så tynn som mulig mtp dress.

Kan ikke noen av dere sonens medlemmer hjelpe meg å spore opp en slik ? :)

Jo flere PP på sonen jo bedre miljø vel ? :cool:
 
Jeg har prøvd 5711, 5712 og 5980. Jeg må si at 5711 ligger helt nyydelig på hånda og man merker knapt at den er der.. Klokken må absolutt prøves da den er anderledes i virkeligheten enn på bilder. Låsen og lenken er ganske skjør faktisk. størrelsesmessig er den en god del mindre en AP ROèn din. skal ha en lik selv:)
 
Enkelheten til 5711 apellerer meg. Samtidig som jeg vil ha den så tynn som mulig mtp dress.

Kan ikke noen av dere sonens medlemmer hjelpe meg å spore opp en slik ? :)

Jo flere PP på sonen jo bedre miljø vel ? :cool:

En PM til @Mogens er nok på sin plass.

....velkommen i PP-klubben:D
 
Redigert av en moderator:
JKlokken må absolutt prøves da den er anderledes i virkeligheten enn på bilder.

Quoted for truth :)

Nå får jeg lyst til å gå hjem og ta på meg Nautilusen. Mmmmm.... ;)

DSC_5703_zps2242ba85.jpg
 
Redigert:
Har strengt tatt lyst på 5711 selv, litt usikker på om jeg vil ha 5711 eller 5712. De er begge helt fantastiske klokker.
Mon tro hva jeg ville akseptert å bytte ut for å få meg en.
 
Har vært så heldig å fått prøvd en 5711 på handa hos Bjerke. Første inntrykket var "Eh.. Skal det være så pinglite? :confused:"

Det var 4 år siden, og idag er jeg rimelig sikker på at inntrykket hadde vært stikk motsatt:

"Ååååååh... Så smooth. Sjekk den finishen! Den er så tynn og behagelig. Sitter jo perfekt! Lenka former seg utmerket rundt håndleddet. Ingenting slark i operasjonen på hverken clasp eller krone. My precioussssssssssss"

:p
 
On topic, jeg har en 5165 som de fleste syns er litt pinglete. Det var førsteinntrykket mitt også, nå bruker jeg nesten bare pingla - perfekt størrelse!

Tror den følelsen er den samme for 5711!
 
En PM til @Mogens er nok på sin plass.

....velkommen i PP-klubben:D

Hehe, lenge siden det ble gjort, men ikke dukket opp noe enda, og ikke har det vært sunnmørspriser som har stoppet det heller, er jo villig til å betale hva det koster for en slik.

Skal ikke alltid være lett ;)
 
Redigert av en moderator:
Synd du ikke fikk kjøpt Briljant Johnny sin. Den var helt ny om jeg ikke husker feil. Sannsynligvis nettopp solgt den.
 
Har vært så heldig å fått prøvd en 5711 på handa hos Bjerke. Første inntrykket var "Eh.. Skal det være så pinglite? :confused:"

Det var 4 år siden, og idag er jeg rimelig sikker på at inntrykket hadde vært stikk motsatt:

"Ååååååh... Så smooth. Sjekk den finishen! Den er så tynn og behagelig. Sitter jo perfekt! Lenka former seg utmerket rundt håndleddet. Ingenting slark i operasjonen på hverken clasp eller krone. My precioussssssssssss"

:p

Det er vel omtrent min reise, det :eek: Bare at jeg prøvde 5711 i London. Tok en detour via RO før jeg fant roen med 5712.

Synd du ikke fikk kjøpt Briljant Johnny sin. Den var helt ny om jeg ikke husker feil. Sannsynligvis nettopp solgt den.

Den var strøken! Vurderte den sterkt selv. Men mellomlegget til min 5712 gjorde valget lett :cool:
 
Synd du ikke fikk kjøpt Briljant Johnny sin. Den var helt ny om jeg ikke husker feil. Sannsynligvis nettopp solgt den.

Jepp, hadde bestemt meg for at AP måtte ut før evt handel, og det skjedde dessverre akkurat for sent

Men får håpe noen kan gi en hjelpende hånd etterhvert:)
 
Forstår det slik at det er mange som liker 5712.

Men for min del så "skjer" det litt for mye på skiven.
Tenker at en dressklokke skal være så enkel og
elegant som mulig, og derfor er 5711 et bedre valg.

Men nå har jeg ikke sett noen av de live, så kan jo
hende at virkeligheten sier noe annet:)
 
Nautilus er vel mer allround enn ren dressklokke imho. Og PP med komplikasjoner liker vi, uansett ;)

Joa, tar gjerne en av hver jeg. Nydelige alle sammen.

Men blir iallefall til dress, altså hver dag på jobb, min kommer til å bli brukt.

Hehe, men om man måtte velge. Prisen mellom de er jo nemlig ikke avskrekkende. Kanskje værre til storebror 5980..